Abstract
Purpose
E-commerce has significantly revolutionized the domain of marketing. The aim of this assignment is to shed light on how the domain of marketing has revolutionized due to e-commerce. The advent of eCommerce has several applications for marketers. Ecommerce revolutionized traditional marketing mix by broadening the definition of product, price, place, and promotion.
Methodology
This assignment has charted the e-commerce evolution. The evolution has characterised into four eras. The assignment discusses the definition of e-commerce, applications, advantages, and limitations. Ecommerce has a drastically change marketing domain as it impacts the organisation, society, and customers, which are major stakeholders in the domain of marketing.
Findings
The key findings present an opportunity for global e-commerce development and growth. Retailers are trying to collaborate with offline and online channels. Social media is turning into its own e-commerce platform. E-commerce and marketers have been observed to try to be more customer-oriented and social. Mobile commerce marketers are forced to adopt multichannel retailing, so marketers work to improve their e-commerce capabilities.
Conclusion
The purpose of this assignment is to demonstrate the effects of e-commerce on marketing to determine the advantages and issues of e-commerce in these marketing processes. This review helps in understanding that e-commerce has positively changed marketing and facilitates marketers in keeping in touch with customers via social networking sites.
E-Commerce E-Marketing Web 2.0 Competition Customer-Centric Social Networks as Marketing Tools
Özet
Amaç
E-ticaret, pazarlama alanında önemli ölçüde devrim meydan getirmiştir. Bu çalışmanın amacı, pazarlama alanının e-ticaret nedeniyle nasıl devrim yarattığına ışık tutmaktır. E-ticaretin gelişiyle pazarlamacılar için çeşitli uygulamalar da meydana çıkmıştır. E-ticaret; ürün, fiyat, yer ve promosyon tanımını genişleterek geleneksel pazarlama karmasında köklü bir değişiklik yapmıştır.
Yöntem
Bu Ödev e-ticaret evrimini irdelemiştir. Yöntem olarak dört döneme ayrılan bu evrilmeleri dikkate almıştır. Ödev, e-ticaretin tanımı, uygulamaları, avantajları ve sınırlamalarını tartışacaktır. E-ticaret, pazarlama alanında önemli paydaşları olan organizasyonu, toplumu ve müşterileri etkilediği için büyük ölçüde değişen bir pazarlama alanını tartışacaktır.
Bulgular
Temel bulgular, küresel e-ticaret geliştirme ve büyüme fırsatı sunulmaktadır. Perakendeciler çevrimdışı ve çevrimiçi kanallarla işbirliği yapmaya çalışıyor. Sosyal medya kendi e-ticaret platformuna dönüşüyor. E ticaret ve pazarlamacılar daha müşteri odaklı ve sosyal olmaya çalıştıkları gözlenmiştir. Mobil ticaret pazarlamacıları çok kanallı perakendeciliği benimsemeye zorlanmaktadır, dolayısıyla pazarlamacılar e ticaret yeteneklerini geliştirmek için çalışmaktadır.
Sonuç
Bu ödevin amacı, bu pazarlama süreçlerinde e-ticaretin avantajlarını ve sorunlarını belirlemek için e-ticaretin pazarlama üzerindeki etkilerini göstermektir. Bu inceleme, e-ticaretin pazarlamayı olumlu yönde değiştirdiğini ve pazarlamacıların sosyal ağ siteleri aracılığıyla müşterilerle iletişim halinde olmalarını kolaylaştırdığını anlamada yardımcı olur.
e-ticaret e-pazarlama Web 2.0 rekabet müşteri odaklı pazarlama araçları olarak sosyal ağlar
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | April 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |