Amaç: Medya ve kitle iletişim araçları günümüzde hiç olmadığı kadar baskın konumdadır. Dijitalleşme ile hayatımıza giren Internet ve akıllı telefonlarımızdaki sosyal medya uygulamaları, medyayı ve medya tüketimini geri dönülemez biçimde değiştirmiştir. Bu araştırma; toplumun medya tüketim ile ilişkisini, değişen yaşam tarzını, alışkanlıklarını incelemeyi amaçlamaktadır. Gereç ve Yöntem: İkincil verilerin incelenmesi ve özellikle Target Group Index (TGI) verileri ile Türkiye ve dünyada yapılan araştırmaların göz önüne konması aracılığıyla, araştırma, toplumun medya tüketimini incelemek ve özellikle son yıllarda yaşanan değişimleri ortaya koymaktadır. Ayrıca, medya ajansları ve markalara yol gösterecek şekilde betimsel istatistikler ve araştırma sonuçları yorumlanmıştır. Bulgular: TGI verisi toplumun sosyal profili, davranış biçimi, yaşam tarzı ve eğilimleri ile ilgili kapsamlı veriler sunar. TGI verilerini kullanarak, oranlar ve temel istatistikler üzerinden toplumun medya tüketimi ve yaşam tarzının yanı sıra Türkiye ve dünyada yapılan farklı araştırmalarla, toplumun değişen alışkanlıklarına, bunların yaşam biçimlerine yansıması üzerine değerlendirmeler yapılmıştır. Bulgular demografik yapıda tek kişilik hane lehine bir gelişim ve dijital medya kullanımının hızlı bir şekilde arttığını ortaya koymaktadır. Sonuç: Yeni teknolojilerin ve dijital değişimin hayatımıza ve markalara kattığı yenilikler ve e-ticarette gelişmeler ile medyanın ve medya tüketim şeklinin geri dönülmez biçimde değiştiğini görmekteyiz. Dijitalleşme, hayatımızın bir parçası olmaktan çıkıp merkezi haline gelirken; bireylerin yeni medyada geçirdiği zamandaki artış, e-ticaret’in beklentilerden hızlı büyümesi araştırmacılar ve pazarlama yöneticileri için yeni alanlar açmıştır.
Tüm Editör ve hakemlere özverili çalışma ve ayırdıkları zaman dolayısıyla şimdiden teşekkür ederiz. Saygılarımızla,
Purpose: Media and mass media are more dominant today than ever before. The social media applications on the Internet and smartphones that have come into our lives with digitalization have changed the media and media consumption irrevocably. This research aims to examine society's media consumption and its relationship with the changing lifestyles and habits. Materials and Methods: The review of secondary data, and specifically the review of Target Group Index (TGI) data and research in Turkey and the world, has been interpreted using descriptive statistics and research results. Moreover, media agencies and brands are guided by examining the society's media consumption, and specifically illustrating changes in recent years. Findings: The TGI data provides comprehensive data on the social profile, behavior, lifestyle, and trends of society. Using TGI data, rates and basic statistics and diverse research in Turkey and the world society's media consumption and lifestyle, as well as the development of society's changing habits have been evaluated. The findings demonstrate a rapid increase in the use of digital media and a development in favor of a one-man household. Results: We see an irreversible change in media and media consumption patterns as a result of innovations, developments in e-commerce brought by new technologies and digital to our lives and brands. As the digital moves from being a part of our life to become the center point, the increase in the time that individuals spend in new media, the faster-than-expected growth of e-commerce, has opened up new areas for researchers and marketing practitioners and managers.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 21, 2022 |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | September 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |