Özet
Bu araştırma lise öğrencilerinin pandemi sürecindeki iyi oluş düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin iyi oluş düzeylerini yaş, cinsiyet, sosyal ilişkilerde değişim ve kaygı düzeyinde meydana gelen değişikler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi, tarama deseni, kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evrenini bir il merkezindeki 15 lisenin her sınıf düzeyinde eğitim gören ve basit rastgele örneklem ile belirlenen 832 kişi oluşturmuştur. 2020-2021 güz döneminde yürütülen araştırmada veriler 15.12.2020-15.01.2021 tarihleri arasında ‘Sosyodemografik Özellikler Formu’ ve ‘EPOCH Ölçeği’ ile online ortamda, öğrenci ve velilerden onam, İl Milli Eğitim Müdürlüğünden ise kurum izni alındıktan sonra toplanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 22.0 ve LISREL programları kullanılmıştır. Çalışmanın güvenirlik çalışmasında Cronbach alfa katsayısı 0,89 olarak bulunmuştur. Çalışmanın geçerlik çalışması ise kapsam, ölçüt ve yapı geçerliği ile sağlanmıştır. Yapı geçerliğini için açımlayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi kullanılmış olup x2=450,37, sd=162 ve x2/sd=2,78 RMSEA= 0,095, NFI, CFI, IFI değerleri 0,90 üzeri olduğu bulunmuştur. Verilerin analizinde, betimsel istatistiklerde aritmetik ortalama, mod, medyan, basıklık, çarpıklık, standart sapma, ranj, varyans ve histogram grafikleri, çıkarımsal analizlerde bağımsız örneklem t-testi, One Way ANOVA, Two Way ANOVA, ANCOVA testleri uygulanmıştır. Çalışmada öğrencilerin yaş, aile ilişkilerinde meydana gelen değişim, kaygı düzeylerinde meydana gelen değişim ile iyi oluşlukları arasında anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları ve sonuçları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Çalışmanın yürütülebilmesi için Yozgat İl Milli Eğitim Müdürlüğünden (15.12.2020) tarihinde kurum izni alınmıştır.
Bu çalışmanın her aşamasında desteğini gördüğümüz değerli Prof. Dr. Oktay Bektaş ve Prof. Dr. Sevinç Polat hocamıza çok teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child and Adolescent Psychiatry |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 11, 2024 |
Submission Date | October 28, 2023 |
Acceptance Date | June 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 15 Issue: 4 |
-