This research aims to determine the identity verification information of interns studying in a university hospital and to examine the change in their knowledge levels with a one-session face-to-face training. The study was conducted with intern physicians (Before Education n=243, Paired Pre test-Post test n=165) studying in a university hospital who participated in "Quality Standards in Health Training". To evaluate the efficiency of the training, the intern physicians were asked to fill in a Google form and online questionnaire before (1 week) and after the training (within the first 24 hours). The data were analyzed with descriptive statistical methods (median, minimum, maximum, frequency, percent), and Mc Nemar’s test. The significance level was found as p<0.001 and p<0.05. It was found that the intern physicians who participated in the study were inclined to include all healthcare professionals as to who would perform the patient identification and verification procedures, especially in the post-test administered after the training. It was also noted that their ideas have positively changed about the measures to be taken in case of errors in patient identification and verification and they agreed that the errors should be immediately reported after the training (p=0.001). In light of the study results, it was concluded that team collaboration which has been targeted in evidence-based sources for the patient identification and verification system was reported be within the given standards in the hospital where the study was conducted. Besides, it was suggested that there was a positive change in line with the "Health Quality Standards Training" with regard to achieving the targets of reducing error rates and taking necessary corrective actions in case of errors.
Yok
Bu araştırmanın amacı, bir üniversite hastanesinde öğrenim görmekte olan intörn hekimlerin kimlik doğrulama bilgilerinin belirlenmesi ve tek oturumluk yüz yüze eğitim ile bilgi düzeylerindeki değişiminin incelenmesidir. Araştırma bir üniversite hastanesinde çalışan ve “Sağlıkta Kalite Standartları Eğitimi”ne katılım sağlayan intörn hekimler (Eğitim Öncesi n=243, Eşleştirilmiş Ön Test-Son Test n=165) ile gerçekleştirildi. Eğitimin etkinliğini değerlendirebilmek için intörn hekimlere eğitimden önce (1 hafta) ve eğitimden sonra (ilk 24 saat içerisinde) Google form ile online anket uygulandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel metotların (ortanca, minimum, maksimum, frekans, yüzde oranı) yanı sıra Mc Nemar testi kullanıldı. Anlamlılık p<0,001 ve p<0,05 düzeyinde değerlendirildi. Araştırmaya katılan hekimlerin; eğitimden sonra uygulanan son testte özellikle hasta kimliğini tanımlama ve doğrulama işlemini yapacak kişi konusunda tüm sağlık çalışanlarını kapsayacak şekilde görüş verme eğiliminde olduğu tespit edildi. Hasta kimliğini tanımlama ve doğrulama hatası olduğunda yapılması gereken uygulama konusundaki görüşlerin ise eğitim sonrasında hatanın bildirilmesi gerektiği yönünde arttığı belirlendi (p=0,001). Araştırma sonuçlarımıza göre hasta kimliği tanımlama ve doğrulama sistemi için kanıta dayalı kaynaklarda hedef olarak gösterilen ekip iş birliğinin çalışmanın yapıldığı hastanede ulaşılan standartlar arasında yer aldığı görüldü. Ayrıca bu sistemin asıl amacı olan hata oranını azaltma ve hata ile karşılaşıldığında gerekli düzeltme faaliyetleri için harekete geçme hedeflerinin verilen “Sağlıkta Kalite Standartları Eğitimi” doğrultusunda olumlu yönde şekillendiği belirlendi. Güvenlik kültürünün eğitim ve saha entegrasyonu ile sağlanabileceği düşünüldüğünde konu ile ilgili daha fazla araştırma yapılması gerektiği öngörülmekte ve çalışmamızın ileride yapılacak olan araştırmalar ve düzeltici faaliyetler için kanıt oluşturabilecek nitelikte olduğu düşünülmektedir.
Araştırmanın yürütülebilmesi için öğrencilerin eğitim gördükleri tıp fakültesinden ve bir üniversitenin Tıp Fakültesi Klinik Araştırmalar Etik Kurulu’ndan (22.06.2023 tarihli ve 123 sayılı) yazılı izin alındı. Ayrıca araştırma sürecinde Helsinki Deklarasyonu ilkelerine özenle dikkat edildi.
Yok
Yok
Araştırmaya katılan tüm intörn hekimlere, eğitim sürecinin planlanmasında ve yürütülmesinde emeği geçen Bilgi İşlem Birimi Personeli Yaşar Çiftçi’ye ve öğrenci temsilcisi İntörn Hekim Kağan Türker’e teşekkür ederiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Patient Safety, Health Care Administration, Health Management, Quality Management |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | June 28, 2024 |
Submission Date | November 24, 2023 |
Acceptance Date | May 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 27 Issue: 2 |