Electricity supply railways in transportation systems have a high rate of investment preference. In the case of electric railways, the electrification of the electrification system is essential for the continuity of the operation. Before its design,
the features of the system are simulated and the capacity, performance and failure conditions of the electrification system are tested. It is of utmost importance
to analyze fault conditions and take possible measures for business continuity. In
this study, having created a dynamic model, a 1500 V DC powered urban subway
line has been simulated. While the algorithm developed for dynamic structure is
explained, its simulation results are given. For the study, the analysis of a possible short circuit condition in the catenary system has been investigated. Using the
data of a rail system line with 7 substations, the possible effects of the short circuit
condition have been evaluated over the graphs. Measures to be taken from the results obtained are given.
Ulaşım sistemleri içinde elektrik beslemeli demiryolları yatırım tercihi olarak
yüksek bir orana sahiptir. Elektrikli demiryollarında ise elektrifikasyon sisteminin elektrik verme görevini kusursuz olarak yerine getirebilmesi işletme sürekliliği için esastır. Tasarım öncesinde elektrifikasyon sistemi benzetimi yapılarak
sisteme ait kapasite, performans ve arıza durumları test edilmektedir. İşletme sürekliliği için arıza durumlarının analizi ve olası tedbirlerin alınması büyük önem
taşımaktadır. Bu çalışmada dinamik bir model oluşturularak 1500 V DC beslemeli
bir şehiriçi metro hattının benzetimi yapılmıştır. Dinamik yapı için geliştirilen algoritma anlatılarak benzetim sonuçları verilmiştir. Çalışma için katener sisteminde
olası bir kısa devre durumunun analizi araştırılmıştır. 7 trafo merkezi bulunan bir
raylı sistem hattına ait veriler kullanılarak kısa devre durumunun olası etkileri grafikler üzerinden değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar üzerinden alınması gereken tedbirler verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
T. C. Haliç Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi