Bu çalışmanın amacı hak
kavramının tarihsel bir inşa boyutu olduğundan hareketle eğitim hakkının
sürekli bir inşa hali olduğunu göstermektir. Çalışmada fenomenoloji yaklaşımını
esas almıştır. Bir veri toplama aracı ile eğitim aktörlerinin eğitim hakkına
müdahil olma stratejilerini belirlemek için aday öğretmenlerin eğitim hakkı
ihlallerine ilişkin düşünceleri toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi
yöntemi ile çözümlenmiştir. Aday öğretmenlerin en fazla belirttiği ihlaller kız çocuklarının okula gönderilmemesi,
savaş, anadilinde eğitim alamamak, maddi yetersizlik/yoksulluk, eğitim
harcamaları, kılık-kıyafet yasakları, çocuk işçiler, eşit olmayan eğitim
koşulları, doğu-batı okulların nitelik farkı, çocuk yaşta evlilik, okula ulaşım
ve engelli çocuklar şeklinde
olmuştur. Aday öğretmenler daha çok toplumsal ve siyasi talebe dönüşmüş
sorunları eğitim hakkı ihlali olarak tanımlamışlardır. Bu şekilde toplumsal ve
siyasi talepleri eğitim hakkı içine alarak toplumsal ve siyasi taleplerini
teminat altına almaya çalışmaktadırlar. Aday öğretmenlerin bu stratejileri
eğitimin hakkının tanımlanmış ve bitmiş bir metin olmadığını aksine sürekli bir
inşa ve tanımlanma sürecinde olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |
Creative Commons Atıf-Gayriticari Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır.
Yayınlanan makaleler öncelikle iThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları devrolunmuştur.
.