Research Article
BibTex RIS Cite

ADMINISTRATION IN TERMS OF PUBLIC

Year 2017, Volume: 6 Issue: 16, 638 - 664, 29.12.2017

Abstract

The world has witnessed great transformations with
regards to both economical and political respects with the effect of
globalisation since the mid 1970s: Public administration also has been affected
from these transformations and developments and so important differentiations
occurred on the structure and functions
. The public administration regime with a centralist and
strict hierarchical structure has been abandoned and new participation
mechanisms have been created. Flexibility has been preferred and a minimal
state perception is emphasised. The expectations of the public from the state
have increased and the participation of the public to the administration
processes has been encouraged. Turkey has been affected from these big changes
felt worldwide and important reforms have been made in the field of public
administration. In this context, reforms to regulate the economic system have
been made and the studies for market transition have been started. Secondly,
radical changes have been done within Public Administration Fundamental Law
Draft in Turkey and other regulations done later on and within the legislations
and reflections on the implementations have been noticed in a short time.
Concepts such as citizen oriented, result oriented, specialization and flexible
employment, transparency, entrepreneurship and accountability have become more
common. On the other hand, more authorization and responsibility have been
given to the local governments and contemporary administration techniques are
desired to be used. The change experienced within public administration field
is analyzed in general terms and its reflections on Turkey are evaluated in the
study. The ultimate aim of the study is to serve the scrutinising of this big
change in Turkey in a healthier way.

References

  • Acartürk, E. & Özgür, H. (2004). Lehte ve alehteki görüşler çerçevesinde desantralizasyona giderken dikkat edilecek hususlar. Yerel Yönetimler Desantralizasyon ve Azerbaycan Belediyeleri, Azerbaycan Belediyelerinin Dünü, Bugünü, Yarını Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Belediyecilik Araştırmaları Merkezi Yayını, Bakü, 89-110.
  • Akınıcı, M. & Özbey, B. (2014). Hukukun temel kavramları. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Arslan, M. (2006). 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Harcama Sisteminde Yapılan Düzenlemeler http://kontrol.bumko.gov.tr/Eklenti/6825,arslan-ahmet-5018-sayili-kmykk-ile-kamu-harcama-sistemi-.pdf?0 (20. 07. 2016).
  • Aydın, A. H. (2009). Türk kamu yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Bilgiç, V. (2003). Yeni kamu yönetimi anlayışı, Editörler: BALCI, A. & NO-HUTÇU, A. & ÖZTÜKR, N. K.&COŞKUN, B. Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Biricikoğlu, H.(2013). Kamu Yönetimi, Sakarya Üniversitesi, http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/68781/46567/3._hafta.pdf (30.06.2016).
  • Cünel, B. (2005). Kamu Yönetimi Nedir. Genç Hukukçular Hukuk Okumaları, ss.307-316. http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerII/110.pdf (15. 07. 2016).
  • Çelik, A. (2013). Yerel özerklik açısından 5393 sayılı belediye kanunu’nun genel bir değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 17-28.
  • Çetin, S. (2010). Türkiye’de kamu yönetimi reform sürecinin değerlendirilmesi: aksayan ve işleyen yönler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 23-38. Çetin, M. & Ekinci, B. (2004). Kamu sektöründe kaynakların etkin kullanımı ve maliyetlerin düşürülmesi. Önce Kalite Dergisi, 81(12), 50-60.
  • Çevikbaş, R. (1995). Yerel yönetimler, işlevi ve Türkiye’deki durumu. Türk İdare Dergisi, 407 (67), 69-96.
  • Çukurçayır, M. A.& Sipahi, B. E. (2003). Yönetişim yaklaşımı ve kamu yönetiminde kalite. Sayıştay Dergisi, 50-51, Temmuz-Aralık, 35-66.
  • Derdiman, R. C. (1995). Kamu yönetiminde yetki genişliği. Amme İdaresi Dergisi, 28(4), 65-80.
  • Eren, H.( 1994). Yönetimde merkeziyetçilik, adem-i merkeziyetçilik ve özerklik – denetim. Türk İdare Dergisi, 403(66), 145-150.
  • Ergün, T. & Polatoğlu, A. (1988). Kamu yönetimine giriş. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2011) Kamu yönetimi: düşünceler, yapılar, fonksiyonlar. Ankara: Okutman Yayıncılık.
  • Eryılmaz, B. (2000) Kamu yönetimi. İstanbul: Erkam Matbaası.
  • “Geleneksel Kamu Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetimi”, https://vsback.com/geleneksel-kamu-yonetimi-ve-yeni-kamu-yonetimi/
  • Göksu, T. “Yeni Kamu Yönetimi” www.turgutgoksu.com/FileUpload/ks7441/.../yeni_kamu_yonetimi.pptx (19. 07. 2016).
  • Güzel, K. A. (2003) “Yeni Kamu Yönetimi Nedir?” Türk İdare Dergisi, 438, ss. 195-208.
  • Gözler, K. (2012) İdare hukukuna giriş. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Gözler, K. (2007) İdare hukuku dersleri. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Gözler, K. (1999) İdare hukuku ders notları. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. Gözübüyük, A. Ş. (2008), Türkiye’nin yönetim yapısı. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Güler, B. A. (2009) Türkiye’nin yönetimi-yapı. Ankara: İmge Kitapevi.
  • Günday, M. (2003) İdare hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Günel, B. “Kamu Yönetimi Nedir?”, Genç Hukukçular Hukuk Okumaları, http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerII/110.pdf
  • Kavrakoğlu, İ. (1992) Toplam kalite yönetimi. İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Lamba, M. (2015). Türkiye’de yeni kamu yönetimi anlayışının yansımaları: hükümet programları üzerinden nitel bir inceleme. Süleyman De-mirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 127-141.
  • Lamba, M. (2014). Yeni kamu yönetimi perspektifinden türkiye’de kamu yönetimi reformları: Genel gerekçeler üzerine bir inceleme. Süley-man Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 135-152.
  • Lee, H. T. (1995). Toplam kalite ve liderlik. Verimlilik Dergisi (Milli Prodük-tivite Merkezi Yayını), Toplam Kalite Özel Sayı, 17- 24.
  • Litvack, J. & Seddon, J.DecentralizationBriefingNotes, World Bank Institute WBI WorkingPapers in Collaboration with PREM Network, http://siteresources.worldbank.org/WBI/Resources/wbi37142.pdf (13.07.2016)
  • “Merkezi Yönetim Merkezden Yönetim”, http://www.ekodialog.com/kamu_yonetimi/merkezi_yonetim.html (28.06.2016)
  • Nalbant, A. (1997). Üniter Devlet-Bölgeselleşmeden Küreselleşmeye. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Newman, W. H. (1985). İşletmelerde ve kamu yönetiminde sevk ve idare, Çev: Sürgit, K., İstanbul: Yetkin Yayınları.
  • Nohutçu, A & Coşkun, B. (2004). Yönetişim ve desantralizasyon: yönelimler ve bazı saptamalar. Yerel Yönetimler Desantralizasyon ve Azer-baycan Belediyeleri, Azerbaycan Belediyelerinin Dünü, Bugünü, Yarını Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Belediyecilik Araştırmaları Merkezi Yayını, Bakü, 69-88.
  • Olgun, H. (2007). Türkiye’de büyükşehir belediyelerinin küreyerelleşme (glocalization) ve yerellik (subsidiarity) kavramları çerçevesinde bir bakış. Sosyoekonomi, Ocak-Haziran, 109-118.
  • Ökmen, M. & Parlak, B. (2015). Yerel yönetimlerde yeni eğilimler. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Önder, M. (1997). Toplam kalite yönetimi: kamu sektöründe uygulanması ve karşılaşılan sorunlar. Türk İdare Dergisi, 416(69), Ss.117-136.
  • Özdemir, M. (2008). Kamu yönetiminde etik. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 179-195.
  • Özer, A. (2005). Günümüzün yükselen değeri yeni kamu yönetimi. Sayıştay Dergisi, 59, 3-46.
  • Özkal Sayan, İ., “Türkiye’de İdari Sistem ve Örgütlenme”, http://www.kas.de/wf/doc/kas_34517-1522-12-30.pdf?130529081937 (14.07. 2016).
  • Özmüş, L. (2005)“Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı”, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - 1 Nisan 2005, Ankara, http://www.hkmo.org.tr/resimler/ekler/SUO5_175_ek.pdf, (04. 06. 2016).
  • Parlak, B. (2001) Yönetim bilimi. Bursa: Melisa Matbaacılık.
  • Parlak, B. & Özgür, H. (2002). Avrupa birliği ile bütünleşme sürecinde Türkiye’de yerel yönetimler. İstanbul: ALFA Basım Yayım Dağıtım Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Peker, Ö. (1996). Belediye yönetimlerinde kalite üretimi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 5(2), 15-23.
  • Polatoğolu, A. Türk Kamu Yönetimi Güncel ve Eleştirel Bir Yaklaşım, http://old.staff.neu.edu.tr/~apolatoglu/files/turkkamyon.pdf (19. 07. 2016).
  • Rondinelli, D. A. (1980). Government decentralization in comparative-perspective: Theory and practice in developing countries. International Review of AdministrativeSciences, June, 133-145.
  • Selçuk H. (2014). Yerel yönetimler ve idari vesayet. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Sezer, Ö. & Vural, T. (2010). Kamu hizmetlerinin sunumunda devletin değişen rolü ve merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında yetki ve görev paylaşımı. Maliye Dergisi, 159, 203-219.
  • Stiglitz, J. E. (1994) Kamu kesimi ekonomisi, Çev: Ömer F. Batırel. İstanbul: Marmara Üniversitesi İİBF Yayını.
  • Şahin, Ü. (2008). 5018 sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kanununda iç denetim sistemi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(15), 289-302. Tatar, M. (1993). Desantralizasyon ve sağlık reformları: Türk sağlık sisteminde yeni yapılanma modeline teorik bir bakış. Amme İdaresi Der-gisi, 26(4), 137-151.
  • Toprak Karaman, Z. (2000). Yönetim stratejilerindeki gelişmeler. Türk İdare Dergisi, 426, 37- 53.
  • Tortop, N.( 1992). Güçlü mahalli idareler anlayışının gelişmesi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 2(2), 3-11.
  • Yılmaz, H. (2015). Bilgi edinme hakkı kanunu kapsamında itiraz usulü. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, Cilt:2, 965-986.
  • Yılmaz, D. (2007). Yetki genişliği ilkesi üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1-2), 1245-1254.

KAMU AÇISINDAN YÖNETİM

Year 2017, Volume: 6 Issue: 16, 638 - 664, 29.12.2017

Abstract

Tüm dünyada
1970’lerin ortalarından itibaren
küreselleşmenin etkisi ile gerek ekonomik
gerekse siyasal açıdan büyük değişimlere sahne olmuştur: Bu değişim ve
gelişmelerden kamu yönetimi de etkilenmiş yapı ve işlevler üzerinde önemli
farklılaşmalar olmuştur.

Merkeziyetçi ve katı hiyerarşik yapıya sahip kamu yönetimi yaklaşımı terk
edilmiş, yeni katılım mekanizmaları oluşturulmuştur
. Kamu
yönetiminde esneklik tercih edilmiş ve minimal devlet anlayışına vurgu
yapılmıştır. Halkın devletten beklentileri çoğalmış ve çeşitlenmiş, halkın
yönetim süreçlerine daha fazla katılımı teşvik edilmiştir. Dünya genelinde
hissedilen bu büyük değişimden Türkiye’de etkilenmiş ve kamu yönetimi alanında
önemli reformlar yapılmıştır. Bu kapsamda
öncelikle, ekonomik sistemin
düzenlenmesine yönelik reformlar yapılmış, serbest piyasa ekonomisine geçilmesi
için çalışmalar başlatılmıştır. İkinci olarak Türkiye’de Kamu Yönetimi Temel
Kanunu Tasarısı ve sonrasında yapılan diğer düzenlemeler ile
mevzuatta
köklü değişimlere gidilmiş ve uygulamada da kısa zamanda yansımasını bulmuştur.
Yönetsel alanda büyük değişimlere yol açan bu reformları yansıtan ve
daha önceki dönemde pek yer verilmeyen, vatandaş odaklılık, sonuç odaklılık,
uzmanlaşma ve esnek istihdam, şeffaflık, girişimcilik ve hesap verebilirlik
gibi kavramlar daha fazla duyulur olmuştur. Öte yandan
yerel
yönetimlere daha fazla yetki ve sorumluluk verilmiş ve kamu kurumlarında çağdaş
yönetim tekniklerinden yararlanılmak istenmiştir. Çalışmada kamu yönetimi
alanında yaşanan değişim genel hatlarıyla incelenmekte ve Türkiye üzerindeki
yansımaları değerlendirilmektedir.
Çalışmanın nihai amacı Türkiye’de
yaşanan bu büyük değişimin daha sağlıklı irdelenmesine yardımcı olmaktır.

References

  • Acartürk, E. & Özgür, H. (2004). Lehte ve alehteki görüşler çerçevesinde desantralizasyona giderken dikkat edilecek hususlar. Yerel Yönetimler Desantralizasyon ve Azerbaycan Belediyeleri, Azerbaycan Belediyelerinin Dünü, Bugünü, Yarını Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Belediyecilik Araştırmaları Merkezi Yayını, Bakü, 89-110.
  • Akınıcı, M. & Özbey, B. (2014). Hukukun temel kavramları. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
  • Arslan, M. (2006). 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Harcama Sisteminde Yapılan Düzenlemeler http://kontrol.bumko.gov.tr/Eklenti/6825,arslan-ahmet-5018-sayili-kmykk-ile-kamu-harcama-sistemi-.pdf?0 (20. 07. 2016).
  • Aydın, A. H. (2009). Türk kamu yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Bilgiç, V. (2003). Yeni kamu yönetimi anlayışı, Editörler: BALCI, A. & NO-HUTÇU, A. & ÖZTÜKR, N. K.&COŞKUN, B. Kamu Yönetiminde Çağdaş Yaklaşımlar. İstanbul: Seçkin Yayınları.
  • Biricikoğlu, H.(2013). Kamu Yönetimi, Sakarya Üniversitesi, http://content.lms.sabis.sakarya.edu.tr/Uploads/68781/46567/3._hafta.pdf (30.06.2016).
  • Cünel, B. (2005). Kamu Yönetimi Nedir. Genç Hukukçular Hukuk Okumaları, ss.307-316. http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerII/110.pdf (15. 07. 2016).
  • Çelik, A. (2013). Yerel özerklik açısından 5393 sayılı belediye kanunu’nun genel bir değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 17-28.
  • Çetin, S. (2010). Türkiye’de kamu yönetimi reform sürecinin değerlendirilmesi: aksayan ve işleyen yönler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 23-38. Çetin, M. & Ekinci, B. (2004). Kamu sektöründe kaynakların etkin kullanımı ve maliyetlerin düşürülmesi. Önce Kalite Dergisi, 81(12), 50-60.
  • Çevikbaş, R. (1995). Yerel yönetimler, işlevi ve Türkiye’deki durumu. Türk İdare Dergisi, 407 (67), 69-96.
  • Çukurçayır, M. A.& Sipahi, B. E. (2003). Yönetişim yaklaşımı ve kamu yönetiminde kalite. Sayıştay Dergisi, 50-51, Temmuz-Aralık, 35-66.
  • Derdiman, R. C. (1995). Kamu yönetiminde yetki genişliği. Amme İdaresi Dergisi, 28(4), 65-80.
  • Eren, H.( 1994). Yönetimde merkeziyetçilik, adem-i merkeziyetçilik ve özerklik – denetim. Türk İdare Dergisi, 403(66), 145-150.
  • Ergün, T. & Polatoğlu, A. (1988). Kamu yönetimine giriş. Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları.
  • Eryılmaz, B. (2011) Kamu yönetimi: düşünceler, yapılar, fonksiyonlar. Ankara: Okutman Yayıncılık.
  • Eryılmaz, B. (2000) Kamu yönetimi. İstanbul: Erkam Matbaası.
  • “Geleneksel Kamu Yönetimi ve Yeni Kamu Yönetimi”, https://vsback.com/geleneksel-kamu-yonetimi-ve-yeni-kamu-yonetimi/
  • Göksu, T. “Yeni Kamu Yönetimi” www.turgutgoksu.com/FileUpload/ks7441/.../yeni_kamu_yonetimi.pptx (19. 07. 2016).
  • Güzel, K. A. (2003) “Yeni Kamu Yönetimi Nedir?” Türk İdare Dergisi, 438, ss. 195-208.
  • Gözler, K. (2012) İdare hukukuna giriş. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Gözler, K. (2007) İdare hukuku dersleri. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Gözler, K. (1999) İdare hukuku ders notları. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım. Gözübüyük, A. Ş. (2008), Türkiye’nin yönetim yapısı. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Güler, B. A. (2009) Türkiye’nin yönetimi-yapı. Ankara: İmge Kitapevi.
  • Günday, M. (2003) İdare hukuku. Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Günel, B. “Kamu Yönetimi Nedir?”, Genç Hukukçular Hukuk Okumaları, http://www.muharrembalci.com/hukukdunyasi/makaleler/birikimlerII/110.pdf
  • Kavrakoğlu, İ. (1992) Toplam kalite yönetimi. İstanbul: Kalder Yayınları.
  • Lamba, M. (2015). Türkiye’de yeni kamu yönetimi anlayışının yansımaları: hükümet programları üzerinden nitel bir inceleme. Süleyman De-mirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20(1), 127-141.
  • Lamba, M. (2014). Yeni kamu yönetimi perspektifinden türkiye’de kamu yönetimi reformları: Genel gerekçeler üzerine bir inceleme. Süley-man Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(3), 135-152.
  • Lee, H. T. (1995). Toplam kalite ve liderlik. Verimlilik Dergisi (Milli Prodük-tivite Merkezi Yayını), Toplam Kalite Özel Sayı, 17- 24.
  • Litvack, J. & Seddon, J.DecentralizationBriefingNotes, World Bank Institute WBI WorkingPapers in Collaboration with PREM Network, http://siteresources.worldbank.org/WBI/Resources/wbi37142.pdf (13.07.2016)
  • “Merkezi Yönetim Merkezden Yönetim”, http://www.ekodialog.com/kamu_yonetimi/merkezi_yonetim.html (28.06.2016)
  • Nalbant, A. (1997). Üniter Devlet-Bölgeselleşmeden Küreselleşmeye. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Newman, W. H. (1985). İşletmelerde ve kamu yönetiminde sevk ve idare, Çev: Sürgit, K., İstanbul: Yetkin Yayınları.
  • Nohutçu, A & Coşkun, B. (2004). Yönetişim ve desantralizasyon: yönelimler ve bazı saptamalar. Yerel Yönetimler Desantralizasyon ve Azer-baycan Belediyeleri, Azerbaycan Belediyelerinin Dünü, Bugünü, Yarını Uluslararası Sempozyum Bildirileri, Belediyecilik Araştırmaları Merkezi Yayını, Bakü, 69-88.
  • Olgun, H. (2007). Türkiye’de büyükşehir belediyelerinin küreyerelleşme (glocalization) ve yerellik (subsidiarity) kavramları çerçevesinde bir bakış. Sosyoekonomi, Ocak-Haziran, 109-118.
  • Ökmen, M. & Parlak, B. (2015). Yerel yönetimlerde yeni eğilimler. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım.
  • Önder, M. (1997). Toplam kalite yönetimi: kamu sektöründe uygulanması ve karşılaşılan sorunlar. Türk İdare Dergisi, 416(69), Ss.117-136.
  • Özdemir, M. (2008). Kamu yönetiminde etik. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 179-195.
  • Özer, A. (2005). Günümüzün yükselen değeri yeni kamu yönetimi. Sayıştay Dergisi, 59, 3-46.
  • Özkal Sayan, İ., “Türkiye’de İdari Sistem ve Örgütlenme”, http://www.kas.de/wf/doc/kas_34517-1522-12-30.pdf?130529081937 (14.07. 2016).
  • Özmüş, L. (2005)“Desantralizasyon ve Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı”, TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı, 28 Mart - 1 Nisan 2005, Ankara, http://www.hkmo.org.tr/resimler/ekler/SUO5_175_ek.pdf, (04. 06. 2016).
  • Parlak, B. (2001) Yönetim bilimi. Bursa: Melisa Matbaacılık.
  • Parlak, B. & Özgür, H. (2002). Avrupa birliği ile bütünleşme sürecinde Türkiye’de yerel yönetimler. İstanbul: ALFA Basım Yayım Dağıtım Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti.
  • Peker, Ö. (1996). Belediye yönetimlerinde kalite üretimi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 5(2), 15-23.
  • Polatoğolu, A. Türk Kamu Yönetimi Güncel ve Eleştirel Bir Yaklaşım, http://old.staff.neu.edu.tr/~apolatoglu/files/turkkamyon.pdf (19. 07. 2016).
  • Rondinelli, D. A. (1980). Government decentralization in comparative-perspective: Theory and practice in developing countries. International Review of AdministrativeSciences, June, 133-145.
  • Selçuk H. (2014). Yerel yönetimler ve idari vesayet. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kamu Yönetimi Anabilim Dalı Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erzurum.
  • Sezer, Ö. & Vural, T. (2010). Kamu hizmetlerinin sunumunda devletin değişen rolü ve merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında yetki ve görev paylaşımı. Maliye Dergisi, 159, 203-219.
  • Stiglitz, J. E. (1994) Kamu kesimi ekonomisi, Çev: Ömer F. Batırel. İstanbul: Marmara Üniversitesi İİBF Yayını.
  • Şahin, Ü. (2008). 5018 sayılı kamu mali yönetimi ve kontrol kanununda iç denetim sistemi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10(15), 289-302. Tatar, M. (1993). Desantralizasyon ve sağlık reformları: Türk sağlık sisteminde yeni yapılanma modeline teorik bir bakış. Amme İdaresi Der-gisi, 26(4), 137-151.
  • Toprak Karaman, Z. (2000). Yönetim stratejilerindeki gelişmeler. Türk İdare Dergisi, 426, 37- 53.
  • Tortop, N.( 1992). Güçlü mahalli idareler anlayışının gelişmesi. Çağdaş Yerel Yönetimler Dergisi, 2(2), 3-11.
  • Yılmaz, H. (2015). Bilgi edinme hakkı kanunu kapsamında itiraz usulü. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, Cilt:2, 965-986.
  • Yılmaz, D. (2007). Yetki genişliği ilkesi üzerine bir inceleme. Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 11(1-2), 1245-1254.
There are 54 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Sanem Berkün 0000-0002-9254-1669

Publication Date December 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 16

Cite

APA Berkün, S. (2017). KAMU AÇISINDAN YÖNETİM. Hak İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 6(16), 638-664.