Araştırmada, kadınların çalışma yaşamında yaşadığı sorunlar incelenmiştir. TÜİK ‘in işgücü istatistikleri, eğitim oranları vb. veriler kullanılarak ulusal bazda ve bölgesel olarak kadın ile ilgili genel görünüm elde edilmeye çalışılmış ve bu veriler ışığında değerlendirmeler yapılmıştır. Türkiye’de kadınlar çalışma yaşamında ikincil işgücü olarak görülmektedir. Evdeki sorumlulukları, doğurganlık, analık, cinsiyet ayırımcılığı, kadının gelir getirici bir işte çalışmasının uygun görülmemesi, kadının çalışma yaşamına girmesi önünde engel oluşturmaktadır. Kadının çalışma yaşamına girmesi ile üstlendiği işgören rolü kadının evdeki rollerinin üstüne eklenmiştir. Kadının çalışma yaşamına dâhil olabilmesi için evdeki sorumluluklarını ailenin diğer bireyleri ile paylaşması gerekmektedir. Temizlik işleri, mutfak işleri, ince el becerisi gerektiren işlere olan yatkınlık, analıktan ötürü çocuk bakımındaki tecrübe; duygusal ve şefkatli yapı mesleklerin cinsiyete göre sınıflandırılmasının bir sebebi olarak düşünülebilir. Ayrıca doğurganlık, analık hali kadının çalışma yaşamına ara vermesini gerektirdiğinden anneler görevde yükselememekte, karar verme mekanizmalarına yönetici olarak atanamamaktadır. Eğitimde kız çocuklarının dezavantajlı konumda olması öğrenim seviyesinin daha düşük olmasına sebep olmaktadır. Düşük öğrenim seviyesinin kadınların geri planda, düşük ücretli, emek yoğun, uzun süre ayakta çalışılması gereken işlerde çalışmasına yol açmaktadır.
In this study, the problems experienced by women in working life were examined. It has been tried to obtain an overview of women on a national and regional basis by using data such as labor force statistics and education rates of TUIK. Women are seen secondary labor force in working life. Women's responsibilities at home, fertility, maternity, gender discrimination and negative attitude towards women's income- generating work create obstacles to women’s labor force participation. With the participation of women in working life, their responsibilities increased. Therefore, it is necessary to share the household responsibilities with other members of the family in order to participate in working life. Women's susceptibility to cleaning, kitchen work, manual dexterity, experience in child care due to maternity and emotional and compassionate structure may be considered as a reason for the classification of occupations by gender. In addition, since fertility and maternity require women to take a break from working life, mothers cannot move up to an executive position and cannot be appointed as manager for decision-making mechanisms. The disadvantage of girls in education leads to lower levels of education. The low level of education leads women to work in the background, in low paid job, labor intensive and long-standing jobs.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 23 |