Giriş ve Amaç: Bu çalışma hemşirelik
bölümü öğrencilerinin duygu ifadelerinin ve kişilerarası ilişki tarzlarının
incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma 2018
yılı Mayıs ayında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini 2018-2019
eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin hemşirelik fakültesindeki öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi G-power ile hesaplanmış olup 285
öğrenci araştırmaya katılmıştır. Tabakalı örneklem yöntemine göre çalışmaya
1-2-3 ve 4.sınıf öğrencilerinden sırasıyla 74, 89, 41 ve 81 öğrenciye
ulaşılması planlanmıştır. Veriler için
kişisel bilgi formu, Duygu İfadeleri Ölçeği ve
Kişilerarası Tarz Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde
tanımlayıcı istatistiksel testler Kruskal-Wallis, Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. Çalışma verilerinin
analizlerinde SPSS-21 programı kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan
öğrencilerin, 74’u(%26) 1.sınıf,
89’u(%31,2) 2.sınıf, 41’i(%14,4) 3.sınıf ve 81’i(%28,4) 4.sınıftır.
Öğrencilerin 206’sı(% 72,3) kız, 79’u(%27,7) erkek olup, 155’i (%54,4) akademik başarısını orta
düzeyde değerlendirmiştir. Sınıflara
göre kişilerarası tarz ölçeğinin alt boyutlarından küçümseyici tarz puanları
arasında anlamlı fark bulunmuştur(KW=15.067,p=0,002). Cinsiyetlerine göre duygu
ifadesi puanları kızlarda yüksek olup anlamlı bir fark bulunmuştur (U=4914,000
p=.000). Akademik başarılarına göre duygu ifadesi arasında anlamlı bir fark
bulunmuştur (KW=19,607 p=.000). Kişilerarası ilişkilerinden memnun olmayan
öğrencilerin baskın tarz, kaçıngan tarz, öfkeli tarz ve duyarsız tarz puanları
anlamlı derecede yüksek bulunmuştur (U=2371.500,p=0,025, U=2238.500,p=0,010,
U=2330.000,p=0,019, U=2216.500,p=0,009).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 11, 2019 |
Submission Date | October 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.