Critical thinking is seen as a skill that can be used to improve nursing practice and provide quality nursing care. Nursing education consists of theoretical and practical training given to prepare nurses for their duties as nursing specialists. Many different strategies are proposed to develop critical thinking among nursing students. Nurses must be prepared to work as safe, competent, intuitive and innovative clinicians in an environment where new information and clinical situations are constantly changing. In order to train nurses who can serve individuals and society in the future, it is very important to give students critical thinking skills during their education. In this review, it is aimed to examine the teaching strategies used to increase the effective use of critical thinking in nursing education and practices.
Eleştirel düşünme, hemşirelik uygulamasını geliştirmek ve kaliteli hemşirelik bakımı sağlamak için kullanılabilecek bir beceri olarak görülmektedir. Hemşirelik eğitimi, hemşirelere hemşirelik uzmanı olarak görevlerine hazırlamak amacıyla verilen teorik ve uygulamalı eğitimden oluşmaktadır. Hemşirelik öğrencileri arasında eleştirel düşünmeyi geliştirmek için birçok farklı strateji önerilmektedir. Hemşireler, yeni bilgilerin ve klinik durumların sürekli değiştiği bir ortamda güvenli, yetkin, sezgisel ve yenilikçi klinisyenler olarak çalışmaya hazır olmalıdır. Gelecekte bireye ve topluma hizmet verebilecek hemşireler yetiştirebilmek için eğitimleri esnasında öğrencilere eleştirel düşünme becerisini kazandırmak çok önemlidir. Bu derlemede, hemşirelik eğitimi ve uygulamalarında eleştirel düşüncenin etkin kullanımını arttırmak için kullanılan öğretim stratejilerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2021 |
Submission Date | February 4, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.