The COVID-19 pandemic, which spread worldwide at the end of 2019, brought many changes. Especially the change in the field of education has had a significant impact on the nursing education in which applied courses are carried out. The distance education process, which started on March 23, 2020 in our country, brought with it the necessity of developing alternative course instruction techniques, assessment and evaluation methods that will enable the participation of students in nursing education where applied courses are conducted. Case analysis, which is one of the most important of these methods, is used both as an education and measurement and evaluation tool. Psychiatric Mental Health Nursing course is conducted in line with "Psychiatric Nursing Practice Standards" and "Nursing Process" and Gordon's Functional Health Patterns Model and Hildegard E. Peplau, Ida Jean Orlando and Joyce Travelbee's theories are used. The hypothetical case analysis presented in this article was used as a measurement tool in the Psychiatric Mental Health Nursing course in the distance education process. In this context, the aim of this article is to present a hypothetical case example used as a measurement tool in evaluating the Psychiatric Mental Health Nursing course application in the distance education process.
COVID-19 pandemisi, 2019 yılının sonlarına doğru dünya çapında yayılım göstererek birçok değişimi beraberinde getirmiştir. Özellikle eğitim alanında meydana gelen değişim, uygulamalı derslerin yürütüldüğü hemşirelik eğitimini önemli ölçüde etkilemiştir. Ülkemizde 23 Mart 2020’de başlatılan uzaktan öğretim süreci, uygulamalı derslerin yürütüldüğü hemşirelik eğitiminde öğrencilerin katılımını sağlayacak alternatif ders yürütme teknikleri ve ölçme değerlendirme yöntemlerinin geliştirilmesi gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. Bu yöntemlerden biri olan vaka analizi, hem eğitim hem de ölçme ve değerlendirme aracı olarak kullanılmaktadır. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersi, “Psikiyatri Hemşireliği Uygulama Standartları” ve “Hemşirelik Süreci” doğrultusunda yürütülmekte ve Gordon’un Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli ve Hildegard E. Peplau, Ida Jean Orlando ve Joyce Travelbee’nin kuramları kullanılmaktadır. Bu makalede sunulan hipotetik vaka analizi, uzaktan öğretim sürecinde RSHH dersinde bir ölçüm aracı olarak kullanılmıştır. Bu kapsamda bu makalenin amacı uzaktan öğretim sürecinde RSHH dersi uygulamasını değerlendirmede bir ölçüm aracı olarak kullanılan hipotetik vaka örneğini sunmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | July 18, 2022 |
Submission Date | March 21, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.