Türkiye’de üniversitelerin sayısıyla doğru orantılı olarak tarih bölümlerinin sayısı da çoğaldı. Her yıl bu bölümlerden çok sayıda öğrenci mezun olarak topluma karışmaktadır. Tarih bölümünü kazanan öğrencilere bu bölümlerde hangi dersler ne şekilde okutulmaktadır? Bölüm programlarında hangi dersler zorunlu veya seçmeli olarak verilmektedir? Bu çalışmada buna benzer sorulara yanıt bulabilmek için Trakya sınırları içerisinde yer alan Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli’ndeki üniversitelerin tarih bölüm programları karşılaştırmalı bir şekilde incelendi. Bu üç üniversitenin devlet üniversitesi olması, aynı mevzuata bağlı olmaları, birbirine yakın coğrafyada kurulmaları gibi hususlar kıyas yapma imkanını kolaylaştırdı. Bu çalışmada, veri olarak incelenen üç üniversitenin internet adreslerinde yayımlanan ders programı ve içerikleri kullanıldı. Bunun dışında bir veriye ya da materyale ihtiyaç duyulmadı. Dolayısıyla çalışmada etik ihlali gerektirecek bir durum söz konusu olmadı. Böyle bir çalışma yapılırken, üniversitelerde Tarih ilminin nasıl ve ne şekilde okutulduğu sorusuna yanıt verilmeye çalışıldı. Ayrıca, bu bölümleri tercih edecek olan öğrencilere, onları nasıl bir programın beklediği konusunda ön bilgi vermek, başka bölgelere ve üniversitelere odaklanan benzer çalışmalara öncülük etmek hedeflendi. Yapılan çalışma sonucunda, bu üç tarih bölümünün programında farklı açılardan benzerlik ve farklılıklarla karşılaşıldı. Üç bölümde verilen usül dersleri isim ve verildikleri dönem açısından farklıdır. Yine bu üç bölümde verilen ders sayıları eşit değildir. Bölüm programlarında kronolojik ve coğrafi çerçeve bakımından da benzerlikler ve farklılıklar bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | May 30, 2023 |
Publication Date | June 3, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |