Müze eğitimi tarih bilinci empati yeteneği kazandırma sürekliliği kavramada etkili bir rol oynar. Fakat zaman sorunu yaşayan veya dezavantajlı gruplar biri bireylerin müze ziyaretini fiziksel olarak deneyimleme şansı bulamaması önemli bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu noktadan hareketle, bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının müze-sanal müzelerden yararlanma düzeyini ve bu konudaki düşüncelerini belirlemektir. Betimsel tarama modeliyle yürütülen bu çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Necatibey Eğitim Fakültesinden 306 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada ulaşılan veriler ise SPSS22 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları Sosyal bilgiler ve Türkçe bölümündeki öğrencilerin diğer bölümlere kıyasla; müze-sanal müze hakkında daha fazla bilgi sahibi olduğu, müze ziyaretini kalıcı izli öğrenmeyi artıran yararlı bir etkinlik olarak gördükleri ve müze-sanal müze ziyaretlerinin yaygınlaştırılmasını daha fazla destekledikleri belirlenmiştir. Ek olarak kadınların erkeklere nazaran müze ziyaretlerini öğrenciler için faydalı bir etkinlik olarak gördükleri ve müze ziyaretlerinin yaygınlaştırılmasını daha fazla destekledikleri tespit edilmiştir. Bulgulardan hareketle müzelerden bir okul dışı öğrenme ortamı olarak daha fazla yararlanılması konusunda fırsatlar yaratılması ve teşvik edici çalışmalar yapılması önerilmiştir.
Museum education plays an effective role in understanding continuity as well as gaining historical awareness and empathy. However, it is an important situation that individuals with time problems or disadvantaged groups do not have the chance to physically experience the museum visit. From this point of view, the aim of this study is to determine the level of use of museum-virtual museums by teacher candidates and their thoughts on this subject. In this study, which was carried out with the descriptive survey model, a questionnaire was used as the data collection method. The study group of the research consists of 306 students from Necatibey Faculty of Education. The data obtained in the study were analyzed with the SPSS22 program. Research findings demonstrated that compared to other departments, students in the Social Studies and Turkish Department have more information about museum-virtual museums, they see museum visit as a useful activity that increases permanent learning, and they support the dissemination of museum-virtual museum visits more. In addition, it has been determined that women see museum visits as a beneficial activity for students and support the dissemination of museum visits more than men. Based on the findings, it has been suggested to create opportunities and encourage studies to make more use of museums as an out-of-school learning environment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 26, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |