Bu çalışmanın amacı,
mobbing kavramının halkla ilişkiler için taşıdığı önemi tartışmaktır.
Dokümanter analiz şeklinde yürütülen çalışmada veriler, ilgili literatürden
derlenmiştir. Bu veriler, çeşitli başlıklar altında analiz edildikten sonra şu
sonuçlara ulaşılmıştır: Mobbing, birçok nedene bağlansa da, esasta bir örgütsel
iletişim sorunudur. Bu itibarla mobbing,
işletmelerin iletişimden sorumlu birimi olan halkla ilişkilerle doğrudan
alakalı bir sorundur. Sosyal psikoloji boyutu ağırlıklı bir olgu olmasına
rağmen, literatürde mobbingin daha çok yönetim ve hukuksal boyutları ele
alınmıştır. Bu durum, mobbing olgusunun bütün boyutlarıyla anlaşılması ve
dolayısıyla da sorununun çözümünü geciktirmiştir. Sorunun çözümü noktasında,
halkla ilişkilere önemli rol düşmektedir. Halkla ilişkiler mesleğinin
saygınlığı ve etkililiği için, diğer boyutları yanında sorunun psikolojik
boyutuna da odaklanmak önemlidir. Zira halkla ilişkilerin kurumdaki
fonksiyonelliği, mobbingi tanıma ve elimine edebilme potansiyeli ile yakından
ilişkilidir. Bu ilişki, mobbing gibi sorunların çözümünde halkla ilişkiler ile
psikoloji disiplininin beraber çalışmasını gerekli kılmaktadır.
Bu çalışmanın amacı, mobbing kavramının halkla ilişkiler için taşıdığı önemi tartışmaktır. Dokümanter analiz şeklinde yürütülen çalışmada veriler, ilgili literatürden derlenmiştir. Bu veriler, çeşitli başlıklar altında analiz edildikten sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır: Mobbing, birçok nedene bağlansa da, esasta bir örgütsel iletişim sorunudur. Bu itibarla mobbing, işletmelerin iletişimden sorumlu birimi olan halkla ilişkilerle doğrudan alakalı bir sorundur. Sosyal psikoloji boyutu ağırlıklı bir olgu olmasına rağmen, literatürde mobbingin daha çok yönetim ve hukuksal boyutları ele alınmıştır. Bu durum, mobbing olgusunun bütün boyutlarıyla anlaşılması ve dolayısıyla da sorununun çözümünü geciktirmiştir. Sorunun çözümü noktasında, halkla ilişkilere önemli rol düşmektedir. Halkla ilişkiler mesleğinin saygınlığı ve etkililiği için, diğer boyutları yanında sorunun psikolojik boyutuna da odaklanmak önemlidir. Zira halkla ilişkilerin kurumdaki fonksiyonelliği, mobbingi tanıma ve elimine edebilme potansiyeli ile yakından ilişkilidir. Bu ilişki, mobbing gibi sorunların çözümünde halkla ilişkiler ile psikoloji disiplininin beraber çalışmasını gerekli kılmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |