Amaç: Araştırma hastaların öğrenme tarzlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi amacı ile
planlanmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırma 01.12.2014 ve 27.02.2015 tarihler arasında Özel bir diyaliz merkezinde
tedavi gören, 18 yaş üstü, tedaviye düzenli gelen, eğitime ve iletişime açık araştırmayı kabul eden 24
hasta ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında hastaların sosyodemografik özelliklerini içeren soru
formu, öğrenme tarzı değerlendirme formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sayı, yüzde ve
frekans dağılımları; ki-kare,t-testi ve varyans analizleri ile yapılmıştır. Katılımcılardan gerekli izinler
alınmıştır. Hastalar verilerin gizli tutulacağı ve gönüllük esasına dayanacağı konusunda
bilgilendirilmişlerdir.
Bulgular: Araştırmaya katılan hastaların büyük çoğunluğu (% 25’i) 50-59 yaş grubunda,(%54,2’si)
kadın,(%54,2’si) ilkokul mezunu (% 41,7’si) ev hanımı,(% 87,5’i) evli, (% 12,5’i) ailesinde böbrek
hastalığı olduğu, (%41,7’si) hipertansiyon, (%25’i) DM olduğu saptanmıştır. Hastaların %70,8’inin
görsel öğrenme tarzına sahip olduğu saptanmıştır. Öğrenme tarzları ile ilgili yaş grupları (x: 9,31,p>
0,05),cinsiyet(x:1,23,p>0.05),cinsiyet (x:1,13,p>0,05),ailede hastalık olma durumu (x:4,08,p>0,05)
,diyalize girme yılı(KW:2,40,p>0,05) arasında istatistiksel olarak anlamlı olmayan, ilaç kullanma
durumu (x:15,27,p<0,05) ile istatiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır.
Sonuç: Hasta eğitiminde, öğrenme tarzlarının ele alınması ve yazılı materyal ile desteklenmesinin
önemli olduğu saptanmıştır.
Subjects | Nursing |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 2 |
Journal of Nephrology Nursing is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.