Üniversitelerin bilgi üretimi ve inovasyon yayılımına olan katkılarını artırmak için mentör destekli proje yazma eğitimlerini politikalarına
dâhil etmeleri ülkelerin başarı endekslerinde ön sıralarda olmasına olanak sağlayacaktır. Bu çalışma ile mentör destekli bire bir Ar-Ge
proje yazma eğitimi sürecinde yaşanan sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunularak inovasyon yayılımına
katkı sağlanması amaçlanmıştır. 12 hafta süren “10 Proje & 10 Mentör Bire Bir Ar-Ge Proje Yazma Eğitimi” programı kapsamında bir
durum çalışması yapılmış ve nitel verilerin toplanması ve çözümlenmesi gerçekleştirilmiştir. Karşılaşılan temel problemlerin genel olarak
‘özgün değer’, ‘çalışma alanları’, ‘sorumluluk bilinci’, ‘eğitim süresi’, ‘proje ekibi’, ‘eğitime katılma durumu’ ve ‘mentör atama süreci’ olduğu
ortaya konmuştur. Araştırma, mentör destekli proje yazma eğitimine yönelik içerik, yöntem ve eğitim sürecinde yaşanan olumsuzlukların
belirlenerek gerekli önlemlerin alınmasına imkân sağlayan özgün bir araştırmadır
Atatürk Üniversitesi
SBA-2019-6928
Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından desteklenen SBA-2019-6928 kodlu proje kapsamında geliştirilmiştir. Bu çalışmanın yöntem bölümü, 9-12 Ekim 2019 tarihinde gerçekleştirilen, 6. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri Konferansı’nda sunulmuştur.
The inclusion of mentor-supported project writing trainings in the policies of universities to increase Universities’ contribution to the
production of knowledge and innovation will support the countries to be at the forefront of success indices. The aim of this study is to
identify the problems experienced during mentor-supported R&D project writing training and to offer solutions to these problems and
contribute to the diffusion of innovation. Within the scope of “10 Project & 10 Mentor One-to-One Project Writing Training” program,
which took 12 weeks, a case study was performed, and collection and analysis of qualitative data were conducted. It was revealed that the
main encountered problems were ‘genuine value’, ‘working areas’, ‘responsibility awareness’, ‘training time’, ‘project team’, ‘participation in
training’ and ‘mentor appointment process’. The research is unique research that enables the determination of the content, method and
difficulties experienced during the training process for mentor-supported project writing training and taking the necessary precautions.
SBA-2019-6928
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | SBA-2019-6928 |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |