Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 10 Issue: 3, 539 - 548, 30.12.2020

Abstract

Bu araştırmada, öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin görüşleri ile kültürel zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin
incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinde desenlenen araştırma, 341 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları
olarak “Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri Ölçeği” ve “Kültürel Zekâ Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, ANOVA, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve basamaklı regresyon
analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin oldukça olumlu görüşlere sahip
oldukları ve kültürel zekâ düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin görüşleri
ile kültürel zekâ düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır. Mesleğe yeni başlayan ve Doğu-Güneydoğu
Anadolu bölgelerinde yaşayan öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye yönelik görüşlerinin daha olumlu olduğu belirlenmiştir.
Öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye yönelik görüşleri ve kültürel zekâ düzeyleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı
bir ilişkinin olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin kültürel zekâlarının öğretmenlerin kültürel değerlere duyarlı pedagojiye ilişkin
görüşlerindeki varyansın yaklaşık olarak beşte birini açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K.Y., Templer, K. J., Tay, C. ve Chandrasekar, N. A. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation, and task performance. Management and Organization Review, 3(3), 335-371.
  • Ang, S. ve Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network. In Ang, S ve Van Dyne, L. (Eds.) Handbook on cultural intelligence: Theory, measurement and applications. Armonk, NY: M.E. Sharpe.

Investigation of the Relationship Between Teachers’ Opinions Concerning Culturally Responsive Pedagogy and Their Cultural Intelligences

Year 2020, Volume: 10 Issue: 3, 539 - 548, 30.12.2020

Abstract

This study aims to investigate the relationship between teachers’ opinions on culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence
levels. This study being designed in correlational survey model, was conducted on 341 teachers. As data collection tools, “Teacher Opinions
Scale on Culturally Responsive Pedagogy” and “Cultural Intelligence Scale” were used. Arithmetic mean, standard deviation, t test,
ANOVA, Pearson Product Moment Correlation Coefficient and stepwise regression analysis were used for the data analysis. As a result of
the study, it was determined that teachers have very positive opinions about culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence
levels are high. The study puts forward that teachers’ opinions about culturally responsive pedagogy and cultural intelligence levels did not
show significant differences according to their gender. It was determined that the opinions of the novice teachers and those living in the
Eastern-Southeastern Anatolia regions towards culturally responsive pedagogy are more positive. .The sudy shows that there is a moderate,
positive and significant relationship between teachers’ opinions on culturally responsive pedagogy and their cultural intelligence levels.
In addition, the study concludes that teachers’ cultural intelligence explained approximately one fifth of the variance in their opinions on
culturally responsive pedagogy

References

  • Ang, S., Van Dyne, L., Koh, C., Ng, K.Y., Templer, K. J., Tay, C. ve Chandrasekar, N. A. (2007). Cultural intelligence: Its measurement and effects on cultural judgment and decision making, cultural adaptation, and task performance. Management and Organization Review, 3(3), 335-371.
  • Ang, S. ve Van Dyne, L. (2008). Conceptualization of cultural intelligence: Definition, distinctiveness, and nomological network. In Ang, S ve Van Dyne, L. (Eds.) Handbook on cultural intelligence: Theory, measurement and applications. Armonk, NY: M.E. Sharpe.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

İshak Kozikoğlu

Publication Date December 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 10 Issue: 3

Cite

APA Kozikoğlu, İ. (2020). Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 10(3), 539-548.
AMA Kozikoğlu İ. Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. December 2020;10(3):539-548.
Chicago Kozikoğlu, İshak. “Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 10, no. 3 (December 2020): 539-48.
EndNote Kozikoğlu İ (December 1, 2020) Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10 3 539–548.
IEEE İ. Kozikoğlu, “Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”, J Higher Edu Sci, vol. 10, no. 3, pp. 539–548, 2020.
ISNAD Kozikoğlu, İshak. “Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 10/3 (December 2020), 539-548.
JAMA Kozikoğlu İ. Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020;10:539–548.
MLA Kozikoğlu, İshak. “Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 10, no. 3, 2020, pp. 539-48.
Vancouver Kozikoğlu İ. Öğretmenlerin Kültürel Değerlere Duyarlı Pedagojiye İlişkin Görüşleri İle Kültürel Zekâları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. J Higher Edu Sci. 2020;10(3):539-48.