Yoksulluk tarih boyunca tüm toplumların en önemli sosyal problemlerinden biri olmuş ve günümüzde de devam etmektedir. Yoksulluk hakkında yapılan çalışmalar göstermektedir ki yoksulluk çok boyutlu bir problemdir. Toplumsal olayların incelenmesinde ekonomik, sosyal, siyasal ve kültürel faktörlerin önemi büyüktür. Her toplumsal problem kendi şartları içinde ayrı bir anlam ve bakış açısı kazanır. Yoksulluğu farklı şekilde deneyimleyen her grup, içinde bulunduğu şartlara göre onu tanımlayacak ve algılayacaktır. Bu çalışmada da üniversite öğrencilerinin yoksulluğu kendi şartları içerisinde nasıl tanımladıkları anlaşılmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada araştırma deseni olarak fenomenoloji kullanılmıştır. Veriler Mart 2022 ile Nisan 2022 tarihleri arasında Batı Karadeniz Bölgesinde bulunan bir üniversitenin kampüslerinde toplanmıştır. Çalışmaya 90 üniversite öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin yoksulluğu “Yoksulluğun Göstergesi”, “Temel İhtiyaçlar” ve “Yoksulluğun Kaynağı” olarak isimlendirdiğimiz üç kategorileri ile inşa ettiği görülmüştür. Ayrıca çalışmada üniversite öğrencilerinin yoksulluğu sadece ekonomik açıdan değerlendirmedikleri anlaşılmıştır. Öğrencilerin yoksulluğu, ekonomik yoksulluğa ilave olarak sosyal ilişkiler, sosyal aktiviteler, ailenin toplumsal işlevleri, mutluluk, huzur, ulaşmak istedikleri hedefler ve hayalleri üzerinden de değerlendirdikleri sonucuna varılmıştır.
Yoksulluk Yoksulluk algısı Öğrenci yoksulluğu Poverty Perception of Poverty Students’ poverty
Bu çalışmanın hazırlanmasında bana desteklerini esirgemeyen yüksek lisans öğrencim Bilim Uzmanı Mustafa Koray URU’ya emekleri için teşekkür ederim.
Poverty has been one of the most important social problems throughout history, and it still is one of the most important social problems today. Studies on poverty show that poverty is a multidimensional problem. Economic, social, political, and cultural factors are of great importance in the study of social events. Each social problem gains a different meaning and perspective in its own circumstances. Each group that experiences poverty in a different way will define and perceive it differently depending on the circumstances. In this study, it has been tried to understand how university students define poverty in their own terms. Phenomenology was used as the research design in the study, which was carried out with the qualitative research method. The data were collected at the campuses of a Zonguldak Bulent Ecevit university between March 2022 and April 2022. 90 university students voluntarily participated in the study. As a result of the research, it has been seen that university students construct poverty with three categories that we call “Indicator of Poverty”, “Basic Needs” and “Source of Poverty”. In addition, it was understood in the study that university students did not evaluate poverty only from an economic point of view. It was concluded that in addition to economic poverty, students evaluated poverty in terms of social relations, social activities, social functions of the family, happiness, peace, goals and dreams they wanted to achieve.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 3 |