Günümüzde pandemi sebebi ile öğrenciler hastane uygulamasına çıktıklarında hastalığa yakalanma ya da yakınlarına bu hastalığı bulaştırma konusunda tedirginlik yaşamakta ve öğrencilerde yoğun stres durumları gözlenebilmektedir. Bu sebeple çalışma, COVID-19 pandemi döneminde hastane uygulamasına çıkan hemşirelik öğrencilerinin algılanan stres düzeyleri ve stresle baş etme yöntemlerinin incelenmesi amacıyla tanımlayıcı tipte planlandı. Araştırmanın verileri; kişisel bilgi formu, algılanan stres ölçeği ve stresle başa çıkma tarzları ölçeği ile toplandı. Araştırma etik kurul onayı alındıktan sonra 2., 3. ve 4. sınıf hemşirelik öğrencileri olmak üzere hastane uygulamasına çıkan ve çalışmaya katılmaya gönüllü 165 öğrenci ile 1 Haziran 2021- 30 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Veriler çevrimiçi olarak Google Forms aracılığı ile toplandı. Bulguların yorumlanmasında frekans tabloları ve tanımlayıcı istatistikler kullanıldı. Normal dağılıma uygun ölçüm değerleri için parametrik yöntemler, normal dağılıma uygun olmayan ölçüm değerleri için parametrik olmayan yöntemler kullanıldı. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 21,20±1,98 yıl olduğu, %52,7’sinin daha önce COVID-19 testi yaptırdığı, %75,8’inin COVID-19 tanısı almadığı ve %74,5’inin kişi/yakınının COVID-19 olmasından korktuğu belirlendi. Çalışma grubunun stres puan ortalaması orta düzey bulundu. Kişiye/yakınlarına COVID-19 bulaşmasından korkanların algılanan stres ölçeği puanları, kişiye/yakınlarına COVID-19 bulaşmasından korkmayanlara göre anlamlı düzeyde daha yüksek bulundu. Algılanan stres ölçeği puanları ile kendine güvenli yaklaşım ve iyimser yaklaşım arasında negatif yönde, zayıf derecede ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki, algılanan stres ölçeği puanları ile çaresiz yaklaşım arasında pozitif yönde, orta derecede ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edildi. Sonuç olarak COVID-19 pandemisi sırasında hemşirelik öğrencilerinin karşılaştığı sorunlar için üniversitedeki ilgili bölümler stresi azaltıcı önlemler almak ve stres düzeylerini belirlemek için gerekli çabayı göstermeli ve çözümler üzerinde düşünmek için ileri çalışmalar yapılmalıdır.
yoktur
yok
Araştırmamıza katılan tüm öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Today, due to the pandemic, when students go to hospital practice, they experience anxiety about catching the disease or infecting their relatives, and intense stress situations can be observed in students. For this reason, the study was planned as a descriptive study in order to examine the perceived stress levels and coping methods of nursing students who went to hospital practice during the COVID-19 pandemic period. The data of the research; Personal information form, perceived stress scale, and coping styles scale were collected. The research was carried out between 1 June 2021 and 30 August 2021 with 165 students who volunteered to participate in the study, including 2nd, 3rd and 4th year nursing students, after the approval of the ethics committee. Data was collected online via Google Forms. Frequency tables and descriptive statistics were used to interpret the findings. Parametric methods were used for measurement values suitable for normal distribution, and non-parametric methods were used for measurement values not suitable for normal distribution. The mean age of the students participating in the study was 21.20±1.98 years, 52.7% had a COVID-19 test before, 75.8% were not diagnosed with COVID-19, and 74.5% had a person/relative. It was determined that he was afraid of COVID-19. The stress score average of the study group was found to be moderate. The perceived stress scale scores of those who are afraid of the person/relatives being infected with COVID-19 were found to be significantly higher than those who are not afraid of the person/relatives being infected with COVID-19. There was a negative, weak and statistically significant relationship between perceived stress scale scores and self-confident approach and optimistic approach, and a positive, moderate and statistically significant relationship between perceived stress scale scores and helpless approach. As a result, for the problems faced by nursing students during the COVID-19 pandemic, the relevant departments at the university should make the necessary effort to take stress-reducing measures and determine the stress levels, and further studies should be carried out to think about solutions.
yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | yok |
Publication Date | August 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 2 |