Bu
çalışma çağdaş tanıtım kültüründe halkla ilişkiler pratiklerinin rolünü
sorunsallaştırmak amacıyla “Kültür Çemberi” kavramından yola çıkmakta; halkla
ilişkilerin kültürel alandaki imaj, söylemsel pratikler ve özne konumları
yaratmadaki işlevine kişisel halkla ilişkiler alanı üzerinden odaklanmayı
hedeflemektedir. Bu çerçevede çalışma, iktidar, öznellik, anlam, hegemonya ve
kimlik nosyonlarından yola çıkarak neoliberal hegemonyanın ürettiği benlik ve
kimlik biçimlerine dair tartışmalardan da beslenerek son yıllarda literatürde
yeni yeni tartışılan kişisel halkla ilişkiler literatürüne odaklanmayı amaçlamaktadır.
Halkla ilişkilerin kültürel aracılık rolü neoliberal hegemonyadan, tüketim
ideolojisinden, imaj ve gösteri kültüründen beslenen söylemsel stratejilerin
kullanılması, öznelliklerin yaratılmasını, hakikat ve bilgi alanlarının
türetilmesi noktasında açıklık kazanmaktadır. Bu anlamda kişisel halkla
ilişkiler uygulamalarının ekonomik bir rasyonalitesi de vardır çünkü sosyal ve
kültürel sermayeyi elde etmekte kişilere yardımcı olmakta; iletişimsel güç
aracılığıyla talep edilen kimlikler, semboller ve üsluplar yaratmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2018 |
Submission Date | July 31, 2018 |
Acceptance Date | October 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.