The aim of this study was to examine the
representation of Kazakhstan in the internet websites of Turkish newspapers. The study sample comprises the websites of Turkey's
top four newspapers in terms of sales. The news reports were examined between
October 1 and December 31, 2017. Data obtained were analyzed using the method
of content analysis. The results revealed that the representation of
Kazakhstan by the Turkish press is generally positive. Additionally, it
revealed that politics, economics, and sports are top three topics discussed in
the news. Most reports about politics, economics, culture, arts, and education
of Kazakhstan are affirmative in nature. Topics such as the crimes and politics
receive more negative treatment. Most of the news articles concern Kazakhstan
citizens living in Turkey or to those who participate in the activities related
to sport, economics, art, or cultural events in Turkey. Therefore, Kazakhstan
government should begin promotional activities to disseminate information on
the nation and its rich heritage
: International Public Relations Country Image Kazakhstan Content Analysis
Bu çalışmanın amacı, Türk
gazetelerinin web sayfalarındaki haberlerde Kazakistan’ın temsilini incelemektir.
Çalışmanın örneklemi Türkiye’nin en çok satan ilk dört gazetesinin web
sayfalarıdır. Çalışmada, 01 Ekim-31 Aralık 2017 tarihleri arasında, ilgili
gazetelerin web sayfalarındaki haberler analiz edilmiştir. Çalışmada verilerin
analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır.
Çalışma sonuçlarına
göre, Türkiye basınında Kazakistan’ın temsili genelde olumludur. İlave olarak, haberlerde ilk üç sırada
siyaset, ekonomi ve spor haberleri gelmektedir. Siyaset, ekonomi, kültür sanat
ve eğitim haberlerinin çoğunluğu olumludur. Olumsuz haberler sırasıyla polisiye,
siyaset ve diğer konu başlıklarına aittir. Haberlerin çoğunluğu, Türkiye’de
yaşayan veya Türkiye’deki sportif, ekonomik, kültürel etkinliklere katılan
Kazaklarla ilgilidir. Bu yüzden, Kazakistan devletinin ülkesi ve ülkesinin
zenginlikleri konusunda güçlü bir tanıtım atağına geçmesi gerektiği
düşünülmektedir
Uluslararası Halkla İlişkiler Ülke İmajı Kazakistan İçerik Analizi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAM ÇALIŞMALARI DERGİSİ (HİRE)
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.