BibTex RIS Cite
Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 981 - 998, 21.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826

Abstract

References

  • REFERENCES
  • AKMEŞE, Ömer Faruk. (2015), Uzaktan Eğitimde Ders İçeriği Oluşturma Platformu, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • AL, Umut, Madran, R. Orçun. (2004),” Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri:Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar”, Bilgi Dünyası cilt.5, S.2, ss. 259-271.
  • ANTALYALI, Ömer Lütfi. (2004), Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • COŞKUN, Cihangir. (2007), Uzaktan Eğitim için Web Tabanlı Bir Platform Gelistirilmesi ve Mekanik Derslerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KAYA, Zeki, ULUĞ, F. (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim. Uzaktan Eğitim Vakfı, Ankara.
  • LIONARAKIS, Antonis, PAPADEMETRIOU, Demetra. (2003), “The Quality Of The Learning Experience: A Comparative Study Between Open Distance And Conventional Education”, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Cilt.4, S.2.
  • SHACHAR, Mickey, NEUMANN, Yoram. (2003), “Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach”, International Review of Research in Open and Distance Learning, Cilt.4., S.2.
  • Şen, B., Atasoy, F., Aydın, N. (2010). “Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması” [Bildiri], Akademik Bilişim 2010, 10-12 Şubat 2010, (ss. 1-12). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • VERDUIN, John R., CLARK, Thomas A., Çeviri: Maviş, İ. (1994), Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • TÜİK. (2014), (erişim adresi http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=15975), (erişim tarihi:18 Kasım 2014).

STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM

Year 2016, Volume: 9 Issue: 2, 981 - 998, 21.12.2016
https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826

Abstract

With the increase in the number of universities and students requesting distance education as well as the development of Information Technologies, new institutions providing distance education have come up and this situation has made the research of the efficiency of distance education a more important issue. Considering the social and economic structure, population growth rate and young population as well as the number of students and academicians in our country, it is realized that distance education is of high importance for our country. The aim of this study is to evaluate the distance education used in the mutual courses in Hitit University in 2013-2014 term (Turkish language, Ataturk’s Principles and History of Turkish Revolution) by the students, to analyze the efficiency and to develop distance education system in accordance with these findings. Survey method has been used to measure the perceptions of the students for distance learning and to evaluate the system of distance learning. The sampling of the research has been made up with 321 students randomly and homogeneously chosen among 4000 students actively studying in the faculties, graduate schools and vocational schools of Hitit University.

Keywords: Efficiency Analysis, Distance Education Perception

References

  • REFERENCES
  • AKMEŞE, Ömer Faruk. (2015), Uzaktan Eğitimde Ders İçeriği Oluşturma Platformu, Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale.
  • AL, Umut, Madran, R. Orçun. (2004),” Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemleri:Sahip Olması Gereken Özellikler ve Standartlar”, Bilgi Dünyası cilt.5, S.2, ss. 259-271.
  • ANTALYALI, Ömer Lütfi. (2004), Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • COŞKUN, Cihangir. (2007), Uzaktan Eğitim için Web Tabanlı Bir Platform Gelistirilmesi ve Mekanik Derslerine Uygulanması. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • KAYA, Zeki, ULUĞ, F. (1997), Uzaktan Eğitim Yaklaşımıyla İlköğretim. Uzaktan Eğitim Vakfı, Ankara.
  • LIONARAKIS, Antonis, PAPADEMETRIOU, Demetra. (2003), “The Quality Of The Learning Experience: A Comparative Study Between Open Distance And Conventional Education”, Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, Cilt.4, S.2.
  • SHACHAR, Mickey, NEUMANN, Yoram. (2003), “Differences Between Traditional and Distance Education Academic Performances: A Meta-Analytic Approach”, International Review of Research in Open and Distance Learning, Cilt.4., S.2.
  • Şen, B., Atasoy, F., Aydın, N. (2010). “Düşük Maliyetli Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemi Uygulaması” [Bildiri], Akademik Bilişim 2010, 10-12 Şubat 2010, (ss. 1-12). Muğla: Muğla Üniversitesi.
  • VERDUIN, John R., CLARK, Thomas A., Çeviri: Maviş, İ. (1994), Uzaktan Eğitim Etkin Uygulama Esasları, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • TÜİK. (2014), (erişim adresi http://www.tuik.gov.tr/PreHaber Bultenleri.do?id=15975), (erişim tarihi:18 Kasım 2014).
There are 11 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Ömer Faruk Akmeşe

Emre Demir This is me

Emre Dünder

Publication Date December 21, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Akmeşe, Ö. F., Demir, E., & Dünder, E. (2016). STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(2), 981-998. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826
AMA Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. December 2016;9(2):981-998. doi:10.17218/hititsosbil.280826
Chicago Akmeşe, Ömer Faruk, Emre Demir, and Emre Dünder. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9, no. 2 (December 2016): 981-98. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826.
EndNote Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E (December 1, 2016) STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9 2 981–998.
IEEE Ö. F. Akmeşe, E. Demir, and E. Dünder, “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”, hititsosbil, vol. 9, no. 2, pp. 981–998, 2016, doi: 10.17218/hititsosbil.280826.
ISNAD Akmeşe, Ömer Faruk et al. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 9/2 (December 2016), 981-998. https://doi.org/10.17218/hititsosbil.280826.
JAMA Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. 2016;9:981–998.
MLA Akmeşe, Ömer Faruk et al. “STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM”. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, vol. 9, no. 2, 2016, pp. 981-98, doi:10.17218/hititsosbil.280826.
Vancouver Akmeşe ÖF, Demir E, Dünder E. STUDENT PERCEPTIONS FOR DISTANCE EDUCATION AND EFFICIENCY ANALYSIS OF THE SYSTEM. hititsosbil. 2016;9(2):981-98.