Özellikle
son yıllarda yeni bir pazar yaratması açısından büyük ilgi uyandıran helal
turizm konsepti içerisinde oteller önemli bir yer tutmaktadır. Ancak yapılmış
kısıtlı ampirik araştırmanın çoğu, bu otellerde konaklayan misafirlerin
beklentileri ve algıları ile sınırlandırılmıştır. Bu araştırmada, turizm
sektörüne sağladığı kalifiye eleman desteği göz önüne alınarak, özellikle
turizm fakültesi öğrencilerinin henüz yeni olan helal konseptli otel kavramına
bakış açıları ve konuya ilişkin düşüncelerini tespit ederek literatürdeki
boşluğu doldurmak amaçlanmıştır.
Araştırmada Punch (2005)’ın ölçme aracı
geliştirme aşamaları takip edilerek 36 ifadeden oluşan bir anket formu
oluşturulmuştur. Araştırmanın evrenini Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesinin
Turizm İşletmeciliği ile Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü lisans
öğrencileri oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 paket istatistik programı
ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin helal konseptli otellere ilişkin görüşleri
ortalamalar dikkate alınarak değerlendirilmiş ve açımlayıcı faktör analizine
tabi tutulan ölçme aracı 27 madde ve altı boyuta indirgenmiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 1 |