Bu araştırmada, ilkokul
öğrencilerinin çevre farkındalık düzeylerini belirlemek için geliştirilen
“İlkokul Çevre Farkındalık Ölçeği”nin geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmak
amaçlanmıştır. Ölçeğin hazırlanma aşamasında konunun sınırları dahilinde literatür
taranarak önce bir madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşlerine
başvurulmuştur. Araştırmanın çalışma grubu, basit tesadüfi örnekleme yolu ile
belirlenen ve Konya il merkezinde bulunan ilkokulların 2, 3 ve 4. sınıflarında okuyan
8, 9 ve 10 yaşlarındaki 473 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri,
“Kişisel Bilgi Formu” ve “İlkokul Çevre Farkındalık Ölçeği” ile toplanmıştır.
Ölçekte yer alan maddeler “Tamamen Katılıyorum” (5), “Katılıyorum” (4),
“Kararsızım” (3), “Katılmıyorum” (2), “Hiç Katılmıyorum” (1) şeklinde
puanlanmıştır. Çevre Bilişsel Farkındalık Ölçeği’nin yapı geçerliğinin
sınanması amacıyla ise açımlayıcı faktör analizi ve güvenirliğinin test
edilmesi amacıyla da madde toplam analizi, madde ayırt ediciliği ve test-tekrar
test analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda ölçekten çıkarılan maddeler
(uzman görüşünde 1 madde, binişiklikten 6 madde ve güvenirlikten 8 madde) ile
geçerli ve güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçek 35 madde ve 4 alt
boyuttan oluşmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 2 |