Bu çalışmanın amacı,
ışık konusunda akran öğretimi tekniği kullanımının 7. Sınıf öğrencilerinin
başarı düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Çalışma,
tek grup ön test - son test yarı deneysel modelde tasarlanmıştır. Çalışmaya
Ankara ili Keçiören ilçesindeki özel bir ortaokulun 7/A, 7/B ve 7C sınıflarında
öğrenim gören 62 öğrenci katılmıştır (Kız: 38, Erkek: 24). Çalışmaya katılan
öğrenciler arasından her bir sınıf için 5’er öğrenci “Öğreten Akran” olarak
belirlenmiştir. Belirlenen öğrencilerin çalışma öncesi, 40’ar dakikalık 5
oturumda öğreten akran olarak yetiştirilme süreci gerçekleştirilmiştir. Öğreten
akranların eğitim sürecinin ardından, her üç sınıfta da 4 hafta boyunca “Işık”
konusu akran öğretimi tekniği ile yürütülmüştür. Çalışma verileri, Sayın (2015)
tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi aracılığıyla elde edilmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda, ışık konusunda akran öğretimi tekniği kullanımının çalışmaya
katılan öğrencilerin başarı düzeyleri üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu
ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |