Kitle
iletişim araçlarının yaygınlaşması ve etkinliğinin artması, toplumsal yapıyı
değiştirmekte ve yeni toplumsal örgütlenme ve ilişki biçimleri yaratmaktadır.
Bu nedenle teknoloji ve kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkileri
sıklıkla işlenen konuların başında gelmektedir. Bu konuda, J.Baudrillard’ın simülasyon
kuramı bağlamında yapmış olduğu kitle iletişim araçlarına dair söylemleri
oldukça dikkat çekicidir. J. Baudrillard’a göre Batı toplumlarının yaratmış
olduğu modernizm çağının sonu gelmiştir. Batı artık yeni bir şey üremediği için
kendi kendini teknoloji ve kitle iletişim araçları ile tekrar ederek bu yok
oluşu gizlemeye çalışmaktadır. J. Baudrillard’a göre teknoloji ve kitle
iletişim araçları gerçekliği yok ederek, gerçek ile sanalın ayırımın
yapılamadığı bir hipergerçeklik yaratmıştır. Bu evrende toplumsalın yerini ise
kitleler almış aynı zamanda değerler de yok olmuştur. Bu hipergerçeklik
âleminde kitle iletişim araçları bu yok oluşu gizlemek için sanal gerçeklikler
üreten araçlardır. Bu bağlamda çalışma, J. Baudrillard’ın simülasyon kuramında
kitle iletişim araçlarının toplum ve birey üzerindeki yıkıcı etkilerini ortaya
koymak amacını taşımaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 3 |