The aim of the study is to determine student’s misconceptions that complicate the accounting
education and suggest to solution offer against misconceptions. When in the light of financial/general
accounting courses are introduction for accounting education, it can be said that instructional
practices that they are made for correction of misconceptions and determination of misconceptions, which occur in the course are helpful. Furthermore, it can be claimed that knowledge of students'
misconceptions in accounting learning can contribute to taking precautionary measures against
detained misconceptions. In the study, survey method has been applied with students who are taking
accounting courses in Business Administration, Banking and Finance, Economics, Finance and Public
Administration Departments in Faculty of Economics and Administrative Sciences. The questionnaire
form consists of demographic variables, situations that cause misconceptions, and student’s
suggestions. Data, which obtained from survey on students has analysed and made inference by using
IBM SPSS statistics software. According to outcomes obtained, it is determined that the
misconceptions in the students who took the accounting course showed significant differences in terms
of gender, course taking status, choice of accounting profession when graduating, reasons for working
in accounting courses, working hours spent for accounting course and attendance to course of
students.
Bu çalışmanın amacı finansal/genel muhasebe dersini alan öğrencilerin muhasebe öğrenimini
zorlaştıran kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve oluşan yanılgılara yönelik çözüm önerileri
sunmaktır. Finansal/Genel Muhasebe derslerinin muhasebe öğrenimine başlangıç niteliğinde olduğu
düşüldüğünde bu derslerde oluşan kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesine yönelik yapılacak
öğretim uygulamalarının muhasebe öğrenimine oldukça önemli bir katkı sağlayacağı söylenebilir.
Ayrıca öğretim elemanlarının, bu çalışma sonucunda belirlenen, öğrencilerde muhasebe öğreniminde
oluşan kavram yanılgılarını bilerek hareket etmesi derslerin daha verimli geçmesinde ve öğrencilerde
oluşabilecek kavram yanılgılarına karşı önceden önlem alınmasında katkı sağlayacağını söylemek
mümkündür. Bu kapsamda çalışmada Hitit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesindeki
İşletme, Bankacılık ve Finans, İktisat, Maliye ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinde Genel
Muhasebe dersini alan tüm öğrencilere kavram yanılgılarının tespitine yönelik bir anket çalışması
uygulanmıştır. Anket çalışması demografik değişkenler, kavram yanılgılarının oluşabileceği durumlar
ve öğrenci önerilerinden oluşmaktadır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler IBM SPSS
istatistik paket programıyla analiz edilmiş ve analiz sonuçları yorumlanmıştır. Sonuç olarak,
muhasebe dersi alan öğrencilerde oluşan kavram yanılgılarının, çalışma kapsamında ele alınan
cinsiyet, dersi alma durumları, mezun olduğunda muhasebe mesleği seçmeleri, muhasebe derslerine
çalışma sebepleri, muhasebe dersi için harcanan çalışma süreleri ve öğrencilerin devam durumu
değişkenlerinde anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 3 |