European union projects: Erasmus+ program is a program that could be applied individually as well as from the areas of education, youth and sports. The program prioritizes projects seeking interactive solutions to problems in relation to environmental sustainability, inclusion and variety, and digital dimension. Understanding the program consisting of diverse components is significant to the development of quality-projects. On the other hand, the most important part of planning a project is the philosophy of participants and implementers of the project. A project should be developed to enhance the quality of education rather than for touristic purposes. In view of the existent problems with the education system of the country, adopting a scientific approach to the issue in hand is pivotal. This paper reports on the information about the program and its features, priorities, application steps, and the ways to find partners. In addition, a number of topics on which teacher trainers from pedagogy and content area can work collaboratively have been suggested and discussed. It is expected that the paper will serve as a source firstly for individuals, state-run and private institutions, and secondly for academic staff.
Avrupa birliği projeleri: Erasmus+ Programı adıyla eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarının yanı sıra bireysel olarak da başvurulabilecek bir programdır. Program, çevresel sürdürebilirlik; kapsayıcılık ve çeşitlik; dijital boyut kapsamında sorunlara interaktif çözümler arayan projeleri öncelikli desteklemektedir. Kendi içerisinde farklı boyutlar içeren bu programın anlaşılması ve tartışılması daha nitelikli projelerin hazırlanmasını desteklemek için önemlidir. Diğer taraftan bir projenin yazımı için dikkat edilecek en önemli nokta proje katılımcı ve yürütücülerinin felsefesidir. Proje turizm amaçlı bir felsefe ile değil ülkedeki bireylerin ya da vatandaşların öğrenme kalitesine katkıda bulunmak için yazılmalıdır. Avrupa birliğinden alınan bu fonların İnsan eğitimine hizmet etme sorumluluğu ile kullanılması etik bir tutumdur. Özellikle ülke eğitim sistemindeki mevcut sorunlar düşünüldüğünde konuya hassas ve bilimsel olarak yaklaşılması değerlidir. Bu çalışma içerisinde programlar ve özellikleri, öncelikleri, ortak bulma ve başvuru adımları hakkında detaylı bilgi sunulmuştur. Ayrıca eğitim alanında işbirliği halinde yürütebilecek konu başlıkları sunulmuş ve tartışılmıştır. Bu makalenin, Erasmus+ Programı proje yazmak amacında olan birey, kamu kuruluşu ve özel sektörler başta olmak üzere tüm yükseköğretim bölümleri öğretim üyelerinin yararlanabileceği bir kaynak olması beklenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | November 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 19 Issue: 49 |