Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin perspektiflerinden yola çıkarak, dijital öğrenme platformlarının fen eğitimi üzerindeki etkilerini, kullanım amaçlarını, avantaj ve dezavantajlarını, ve bu platformların derslerde kullanımını engelleyen faktörleri tespit etmektir. Elazığ’ın merkez, ilçe ve köylerinde görev yapan 24 fen bilgisi öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme yaklaşımı benimsenmiştir. Fenomenoloji deseniyle yürütülen nitel araştırmada, veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakatlar tercih edilmiştir. Toplanan veriler, tümevarımcı veri analizi metoduyla incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, öğretmenler dijital öğrenme platformlarını genellikle pozitif değerlendirmişler ve bu platformların, soyut kavramları somutlaştırma ve ders içeriğini daha eğlenceli ve ilgi çekici kılma gibi önemli katkılar sağladığını belirtmişlerdir. Ancak, teknik sorunlar, içeriklerin güncellenmesi ve erişimdeki eşitsizlikler gibi zorluklar, platformların etkin kullanımını kısıtlayan unsurlar olarak tanımlanmıştır. Araştırma sonucunda, dijital öğrenme platformlarının eğitimdeki potansiyelini tam olarak gerçekleştirebilmesi için altyapısal iyileştirmeler, içerik güncellemeleri ve öğretmenlerin bu platformları kullanma yetkinliklerinin geliştirilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Nihayetinde, dijital öğrenme platformlarının fen eğitimindeki etkinliğinin artırılabilmesi, bu platformların entegre edilmesi ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasıyla mümkün olabilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | European and Region Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2024 |
Submission Date | March 24, 2024 |
Acceptance Date | April 4, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 1 |