Aim: Nursing students were watched a movie that was about
“therapeutic milieu in a psychiatric ward”. The study conducted to determine
the perceptions of the students about the therapeutic milieu, changes of
awareness about therapeutic milieu and impact of knowledge level for students. Methods: The study of population
comprise 109 students who enrolled in 2015-2016 education period of Psychiatric
Mental Health Nursing Class in a University Faculty of Health Sciences. The
mixed model that was qualitative and quantitative dimensions was used to
collected data. The study’s quantitative dimension had socio-demographic form and student assessment form; the study’s qualitative dimension hadentry form that
comprised written and verbal students’s feed back and interactively discussion
after watching movie. “One Flew Over The Cuckoo's Nest” was chosen to watch for
this study. Results: The study
found that %81.1 of students’s view for “Assessment
of therapeutic milieu’s suitability” progressed. The view of students in
the discussion atmosphere that were about watched movie examined as qualitative
data at the end of the movie. The written material were examined and they were
collected under the main themes in the student evaluation form. Qualitative
data were analyzed by using descriptive interpretive analysis within these main
themes. Tables that had view of each students were composed for all item. In
the other table, sample student views were given after descriptive interpretive
analysis. Conclusion: As a result,
the study found that psychiatric nursing students have found out easily for
lessons, increased awareness and transfered in carea aplications. The study
indicate that learn, provide increasing awareness of care applications,
professional point of view and motivation for students. While students have a
part in active during lesson, be motivated and also learn more, this
application can be important for nursing education
Amaç: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerine “psikiyatri kliniği terapotik ortamına ilişkin daha çok olumsuz özellikleri” içeren bir film izletilmiştir. İzletilen bu film ile öğrencilerin terapötik ortama ilişkin algılamaları, terapotik ortamın olması gereken özelliklerine ilişkin bilgi düzeyleri ve farkındalıklarındaki değişikliklere etkisi incelenmiştir. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bir üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde okuyan Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği dersine kayıt yaptırmış 109 dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla nitel ve nicel boyutları olan karma bir metod kullanılmıştır. Araştırmanın nicel yönünü sosyodemeografik bilgi formu, öğrenci değerlendirme formu, nitel yönünü ise film izletilmesinin ardından sınıf içinde filmin tartışılması ve kayıt edilmesi, aynı zamanda öğrencilerin film izlerken film ile ilgili yazdıkları geri bildirimler oluşturmaktadır. Bu çalışma için “Guguk Kuşu “ filmi seçilmiştir. Bulgular: Öğrencilerin % 81.1’inin “Terapötik ortamın uygunluğunu değerlendirebilme” ifadesine ilişkin görüşlerinin geliştiği belirlenmiştir. Filmin sırasında ve sonrasında tartışma ortamında yer alan öğrenci görüşlerinin tamamı nitel veri olarak değerlendirilmiştir. Bu yazılı materyal daha sonra araştırmacılar tarafından incelenmiş ve öğrenci değerlendirme formunda yer alan ana temaların altında toplanmıştır. Bu ana temalar çerçevesinde nitel verilerin analizi yapılmış ve betimsel yorumlayıcı analiz kullanılmıştır. Daha sonra tüm maddeler için her bir öğrencinin görüşlerine ilişkin tablolar oluşturulmuştur. Diğer bir tabloda ise betimsel yorumlayıcı analiz sonrasında örnek öğrenci görüşlerine yer verilmiştir. Sonuç: Sonuç olarak, bu çalışmanın psikiyatri hemşireliği öğrencilerinin anlatılan konuları anlamalarını kolaylaştırdığı, farkındalıklarını artırdığı ve bakım uygulamalarına yansıttıklarına yönelik geri bildirimler vermişlerdir. Öğrencilerin öğrenmelerine, bakım uygulamalarında farkındalıklarının artmasına katkı sağladığı, profesyonel bakış açısı geliştirdiği ve öğrencileri motive ettiği belirlenmiştir. Bu nedenle psikiyatri dersi kapsamında öğrencilerin daha aktif katılabilecekleri, motive olabilecekleri ve aynı zamanda kendilerine katkı olabilecek bu tür uygulamaların yapılması hemşirelik eğitimi açısından da önem taşımaktadır.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |