Combining Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) under the same interdisciplinary
umbrella is gaining momentum. Although the idea is becoming more popular, we do
not have an answer for how teachers can support STEM when creating learning
environments in different disciplines. Once we look at the latest curriculum
prepared by Turkish Ministry of Education, we can see that the new curriculum
aims to connect science with mathematics, technology
and engineering. Thus, it is crucial to
understand not only science teachers but also mathematics and technology teachers
understand and implement STEM. Connected with this problem, we worked with 50
elementary math pre-service teachers (MPSTs) studying in a public university in
Turkey. All of these teachers were in their 4th year (senior year)
and all of them enrolled in the Science-Technology
and Society (STS) course. During the STS course MPSTs read STEM
articles, engaged in STEM discussions, and also visited several engineering
laboratories in the university. Later, all MPSTs
were asked to create a STEM-based
learning environments and lesson plans. After completing the study, some of the
participants were interviewed to describe their experience of STEM integration.
MPSTs participating in this study were
able to integrate math and science in their learning environments. On the other
hand, they had challenges when integrating technology and the design process.
Once we look at their previous coursework, we can conclude that two Physics
classes they took supported them to make links between science and math. It is
important to explore why pre-service teachers had challenges when creating
learning environments supporting the design aspect of STEM education.
Fen
bilimleri, matematik, teknoloji ve mühendislik eğitimin disiplinler arası bir
yaklaşımla öğretilmesinin önemini savunan FeTeMM yaklaşımının tüm dünyada uygulamaları
giderek artmaktadır. FeTeMM yaklaşımına olan ilgiye karşın öğretmenlerin FeTeMM
destekli öğrenme ortamlarının değişik disiplinlerde nasıl tasarlayacağının net
bir yanıtı bulunmamaktadır. 2017 yılında yayımlanan ve 2018 yılında güncellenen
öğretim programımızdaki fen
bilimlerinin matematik, teknoloji ve mühendislikle bütünleştirilmesi hedefi
düşünüldüğünde, FeTeMM yaklaşımının sadece fen bilimleri öğretmenleri için
değil, diğer branş öğretmenleri tarafından da nasıl anlaşıldığı ve uygulandığının
araştırılması bu yaklaşımın daha etkili uygulanabilmesi için önemlidir. Bu amaç
doğrultusunda bir Devlet üniversitesinde Matematik Öğretmenliği bölümünün son
sınıfında öğrenimlerine devam eden 50 öğretmen adayının bir dönem boyunca
FeTeMM yaklaşımını Fen-Teknoloji ve Toplum dersi kapsamında nasıl uyguladıkları
analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarına FeTeMM eğitimleri verilmiş bu konuda
yazılan makaleler ve örnekler incelenmiş, üniversite bünyesindeki mühendislik
laboratuvarlarına ziyaretler düzenlenmiş ve öğretmen adaylarından ders planları
oluşturup FeTeMM yaklaşımına dayalı öğrenme ortamları tasarlamaları istenilmiştir.
Ayrıca çalışmanın sonunda bazı katılımcılar ile FeTeMM yaklaşımını uygulamada
yaşadıklarını anlamak adına mülakatlar yapılmıştır. Çalışma sonunda
katılımcıların matematik ve fen bilimlerini entegre edebildikleri ancak bunu
tasarımlara yansıtma ve bu sürece teknolojiyi ekleme noktasında zorlandıkları
görülmüştür. Öğretmen adaylarının daha önceki yıllarda aldıkları fen bilimleri
temelli dersler düşünüldüğünde matematik ve fen bilimleri bağlantısını kurmakta
neden zorlanmadıkları ve genelde iki dönemde aldıkları Fizik dersinin öğretmen adaylarına
destek olduğu anlaşılabilir. Bununla birlikte, öğretmen adaylarının FeTeMM yaklaşımının
tasarım boyutunu destekleyecek bir öğrenme ortamı oluşturmada yaşadıkları
sıkıntıların daha detaylı incelenmesi önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 33 Issue: 3 |