The purpose of
this study is to determinate the perception of different faculty members of
Mersin University about university, profession of academicianship and
scientific research. Sample of the study consists of 223 lecturer that are
working in the faculties in the two biggest campuses. Data of the study was
collected via data collection tool, and analyzed by “content analysis”. As a
result of the analysis that faculty members produced about concept of
university, opinions about this concept are gathered in three themes that are university’s structure, university’s
function and relationships and communications in university. As an analysis
of the metaphors about academicianship, two themes were found that are nature of the profession and functions of
the profession. Opinions about scientific research are gathered in two
themes as nature of the scientific
research and purpose of the scientific research. As a result of the research, it has been
observed that the participants were gradually shifting away from the
information-producing function of the universities and transformed into
institutionalized, market-oriented, and mostly politically engaged institutions
that fulfilled the teaching function between their basic functions. The
participants also point out that scientific research is repetitive and of poor
quality; and that the student is beginning to be seen as a customer.
Bu çalışmanın amacı, Mersin
Üniversitesi’nin çeşitli fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin,
üniversite, akademisyenlik mesleği ve bilimsel araştırma kavramlarına yönelik
algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırmanın örneklemini
Mersin Üniversitesi'nin en büyük yerleşkelerinde (Çiftlikköy ve Yenişehir) yer
alan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında görev yapan profesör,
doçent ve yardımcı doçent olmak üzere toplam 223 öğretim üyesi oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 5 açık uçlu
soru içeren veri toplama aracı ile metafor tekniği kullanılarak toplanmıştır.
Toplanan veriler "içerik analizi" tekniği ile analiz edilmiştir.
Öğretim üyelerinin üniversite kavramına yönelik ürettikleri metaforların
analizi sonucunda, bu kavrama yönelik görüşlerin üniversitenin yapısı, üniversitenin işlevi ve üniversitede ilişkiler ve
iletişim olmak üzere üç tema altında toplandığı görülmektedir.
Akademisyenlik mesleğine yönelik metaforların analizi sonucunda ise mesleğin doğası ve mesleğin işlevleri
olmak üzere iki tema ortaya çıkmıştır. Bilimsel araştırma kavramına yönelik
görüşler bilimsel araştırmanın doğası ve
amacı olmak üzere iki tema kapsamında ele alınmıştır. Araştırma sonucunda
genel olarak katılımcıların üniversitelerin bilgi üretme işlevinden giderek
uzaklaştığına ve temel işlevleri arasında öğretim işlevini yerine getiren,
piyasa odaklı çalışan ve çoğunlukla siyaset ve politika ile uğraşan yapıda
kurumlara dönüştüğüne vurguda bulundukları; bilimsel araştırmaların birbirini
tekrar eder nitelikte ve kalitesiz olduğuna; öğrencinin ise müşteri olarak
görülmeye başlandığına işaret ettikleri gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 33 Issue: 3 |