Günümüzde hem kişisel kullanımı hem de okullarda kullanımı giderek yaygınlaşan öğretim yazılımları, öğretimsel ilkelerdoğrultusunda hazırlanmalı ve etkili öğretimi sağlayabilmelidir. Ancak eğitim yazılımları yüzyüze eğitimin sağlamış olduğu sosyalöğrenme ortamlarını yaratmakta güçlük çekmekte ve dolayısıyla öğretmenlerin aktardığı “örtük bilgiyi” sağlamada yetersizkalmaktadır. Bundan dolayıdır ki, eğitim yazılımlarının, öğrenciyle eş zamanlı etkileşim kurması, anında dönüt vermesi, sosyaletkileşimi desteklemesi, öğrencinin davranışlarını gözlemleme yoluyla öğrenciye ilişkin bilgi sahibi olması ve bu bilgileriyorumlayarak öğrenme ortamını zenginleştirebilecek etkileşimler yaratması gerekmektedir. Öğrenme ortamlarında bulunmasıgereken bu etkileşimin yazılımlara eklenecek “Eğitsel arayüz ajanı” ları ile sağlanabileceği öngörülmektedir. Bu makalenin amacıeğitsel arayüz ajanının ne olduğunu kavramsal açıdan açıklığa kavuşturmaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 31 Issue: 31 |