Research Article
BibTex RIS Cite

“YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI

Year 2020, , 487 - 509, 30.09.2020
https://doi.org/10.17065/huniibf.646022

Abstract

Bu çalışma, yavaş kent hareketinin
son dönem küreselleşme söylemi ile uyumlu bir kent pazarlama stratejisi olarak
görülüp görülemeyeceği sorusunun cevabını aramak üzerine kuruludur.
Bu amaçla yavaş kent hareketi, küreselleşme
sürecinde kent pazarlama stratejileri ve söz konusu stratejilerin küçük
yerleşimler için ağırlıklı olarak turizm üzerinden yürütülmesi bağlamında
değerlendirilmektedir. Kentler farklılıklarını bir tanınma nesnesi haline
getirerek kendilerini özgün kılan değerlerini piyasalaştırmaktadırlar. Otantiklik/özgünlük
kavramı modern seyahatleri motive eden kültürel olarak kabul edilmiş bir ilke konumuna
gelmiştir. Kentlerin kendi özgün karakterinin sürdürülebileceği ve aynı zamanda
sakinlerinin yaşamaktan zevk alabileceği daha iyi bir çevreye sahip olacağı
kentler yaratmak amacı ile 1999 yılında kurulan Yavaş Kentler Birliği’nin üyesi
kentler bugün de sahip oldukları özgün kaynakları ile cazibe merkezi haline
gelmişlerdir.

Yerel kalkınma stratejilerinin çehresi 70 sonrası
dönemde değişmiştir. Bu değişiklik çerçevesinde kentler için kolaylık
sağlayacak ara çözümlerden biri olarak bir ağa (city network) üye olmak ve bu
çerçevede kentin tanınılırlığını artırarak pazarlamak bir yöntem olarak
belirginleşmiştir. Yavaş kent ağları bu amaçla oluşturulmamış olmuş olsa bile,
bu ağa dâhil olan birçok kent, bu ağı cazibe merkezi olmalarını sağlamanın
yöntemlerinden biri ve marka değeri taşıyan bir etiket olarak görmeye ve
kullanmaya çalışmaktadır.
 Kent yönetimleri de bu ağı kent pazarlama
stratejilerinin bir parçası olarak kullanmaktadırlar.

References

  • Chhabra, D.(2010). “Branding Authencity”, Tourism Analysis, Vol. 15, No. 6, 735-740.
  • Cohen, E.(2008).“The Changing Faces of Contemporary Tourism”, Soc, Symposiun: Touring The World, 45, 330-333.
  • Ersavaş Kavanoz, S. (2015).“Cazibe Merkezleri Yaratma Stratejisi Olarak Yavaş Kentler”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilinler Enstitüsü, İstanbul.
  • Harvey, D.(2010).Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri, Çev. Sungur Savran, İstanbul: Metis.
  • Heath, J.&Potter, A. (2012).İsyan Pazarlanıyor, Çev. Tamer TOSUN, İstanbul: Ayrıntı.
  • Kavaratzis, M. (2004).“From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands”, Place Branding, Vol. 1, 1, 58-73.
  • Kavaratzis, M.&Ashworth, G.J. (2005).“City Branding: An Effective Assertion of Identity or A Transitory Marketing Trick”, Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, Vol. 96, No. 5, 506-514.
  • Knox, P. (2005).“Creating Ordinary Places: Slow Cities in a Fast World”, Journal of Urban Design, Vol. 10, No. 1, 1-11.
  • MacCANNELL, D. (1999). The Tourist: A New Theory of The Leisure Class, London: University of California Press.
  • Mayer, H.&Knox, P.(2006). “Slow Cities: Sustainable Places in A Fast World”, Journal of Urban Affairs, 28 (4), 321-334.
  • Miele, M. (2008). “Cittaslow: Producing Slowness against the Fast Life”, Space and Polity, Vol. 12, No. 1, 135-156.
  • Pink, S. (2008). “Sense and Sustainability: The Case of the Slow City Movement”, Local Environment, Vol. 13, No. 2, 95-106.
  • Radstrom, S. (2011). “A Place-Sustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow”, Italian Journal of Planning Practice, Vol.1, No. 1, 90-113.
  • Skinner, H.(2008). “The Emergence and Development of Place Marketing’s Confused İdentity”, Journal of Marketing Management, Vol. 24, No. 9-10, 915-928.
  • Uriely, N. (2005). “The Tourist Experience”, Annals of Tourism Research, Vol. 32, No. 1, 199-216.
  • Wang, N. (1999). “Rethinking Authencity In Tourism Experience”, Annals of Tourism Research, Vol. 26, No. 2, 349-370.
  • Savaş Y., PınarDonat, N. (2016). “Sakin Kent Üyeliğinin Kamusal Mekânlara Etkisi”, Selçuk Üniversitesi SBE Dergisi, 35, 115-126.
  • www.cittaslow.orgwww.cittaslowturkiye.org

THE EVALUATION OF “ CITTASLOW” IN TERMS OF CITY MARKETING AUTHENTICITY/ ORIGINALITY

Year 2020, , 487 - 509, 30.09.2020
https://doi.org/10.17065/huniibf.646022

Abstract

The aim of this study is to see whether the cittaslow movement can be seen as a city marketing strategy in line with the discourse of globalization. Cittaslow movement, city marketing strategies in the process of globalization and the evaluation of these strategies in the context of tourism are the main discussion topics of this paper. The concept of authenticity/originality became a culturally accepted principle which motivates modern travels. The cities of Cittaslow movement, which were established in 1999 to create cities where the original characters of the cities could be sustained, have become centers of attraction with their original resources. 
The local development strategies have changed in the post -1970 period. Within the framework of new strategies, becoming a member of city network in order to increase recognition of cities for marketing has become one of the main goals of city administrations. It is concluded that even though the Cittaslow network was not created for this purpose, most of the cities joined in the network consider it as a marketing strategy. The city administrations use the network to market their cities and make them center of attraction. City administrations use this network as part of their city marketing strategies. Cities all around the world try to market their own differences as a tool of recognition.

References

  • Chhabra, D.(2010). “Branding Authencity”, Tourism Analysis, Vol. 15, No. 6, 735-740.
  • Cohen, E.(2008).“The Changing Faces of Contemporary Tourism”, Soc, Symposiun: Touring The World, 45, 330-333.
  • Ersavaş Kavanoz, S. (2015).“Cazibe Merkezleri Yaratma Stratejisi Olarak Yavaş Kentler”, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilinler Enstitüsü, İstanbul.
  • Harvey, D.(2010).Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri, Çev. Sungur Savran, İstanbul: Metis.
  • Heath, J.&Potter, A. (2012).İsyan Pazarlanıyor, Çev. Tamer TOSUN, İstanbul: Ayrıntı.
  • Kavaratzis, M. (2004).“From City Marketing to City Branding: Towards a Theoretical Framework for Developing City Brands”, Place Branding, Vol. 1, 1, 58-73.
  • Kavaratzis, M.&Ashworth, G.J. (2005).“City Branding: An Effective Assertion of Identity or A Transitory Marketing Trick”, Tijdschrift Voor Economische en Sociale Geografie, Vol. 96, No. 5, 506-514.
  • Knox, P. (2005).“Creating Ordinary Places: Slow Cities in a Fast World”, Journal of Urban Design, Vol. 10, No. 1, 1-11.
  • MacCANNELL, D. (1999). The Tourist: A New Theory of The Leisure Class, London: University of California Press.
  • Mayer, H.&Knox, P.(2006). “Slow Cities: Sustainable Places in A Fast World”, Journal of Urban Affairs, 28 (4), 321-334.
  • Miele, M. (2008). “Cittaslow: Producing Slowness against the Fast Life”, Space and Polity, Vol. 12, No. 1, 135-156.
  • Pink, S. (2008). “Sense and Sustainability: The Case of the Slow City Movement”, Local Environment, Vol. 13, No. 2, 95-106.
  • Radstrom, S. (2011). “A Place-Sustaining Framework for Local Urban Identity: an Introduction and History of Cittaslow”, Italian Journal of Planning Practice, Vol.1, No. 1, 90-113.
  • Skinner, H.(2008). “The Emergence and Development of Place Marketing’s Confused İdentity”, Journal of Marketing Management, Vol. 24, No. 9-10, 915-928.
  • Uriely, N. (2005). “The Tourist Experience”, Annals of Tourism Research, Vol. 32, No. 1, 199-216.
  • Wang, N. (1999). “Rethinking Authencity In Tourism Experience”, Annals of Tourism Research, Vol. 26, No. 2, 349-370.
  • Savaş Y., PınarDonat, N. (2016). “Sakin Kent Üyeliğinin Kamusal Mekânlara Etkisi”, Selçuk Üniversitesi SBE Dergisi, 35, 115-126.
  • www.cittaslow.orgwww.cittaslowturkiye.org
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Suna Ersavaş Kavanoz 0000-0003-1162-2537

Sevim Budak 0000-0003-4943-3184

Publication Date September 30, 2020
Submission Date November 12, 2019
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Ersavaş Kavanoz, S., & Budak, S. (2020). “YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 38(3), 487-509. https://doi.org/10.17065/huniibf.646022
AMA Ersavaş Kavanoz S, Budak S. “YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. September 2020;38(3):487-509. doi:10.17065/huniibf.646022
Chicago Ersavaş Kavanoz, Suna, and Sevim Budak. “‘YAVAŞ KENT’İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 38, no. 3 (September 2020): 487-509. https://doi.org/10.17065/huniibf.646022.
EndNote Ersavaş Kavanoz S, Budak S (September 1, 2020) “YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 38 3 487–509.
IEEE S. Ersavaş Kavanoz and S. Budak, “‘YAVAŞ KENT’İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI”, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 38, no. 3, pp. 487–509, 2020, doi: 10.17065/huniibf.646022.
ISNAD Ersavaş Kavanoz, Suna - Budak, Sevim. “‘YAVAŞ KENT’İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 38/3 (September 2020), 487-509. https://doi.org/10.17065/huniibf.646022.
JAMA Ersavaş Kavanoz S, Budak S. “YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;38:487–509.
MLA Ersavaş Kavanoz, Suna and Sevim Budak. “‘YAVAŞ KENT’İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI”. Hacettepe Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, vol. 38, no. 3, 2020, pp. 487-09, doi:10.17065/huniibf.646022.
Vancouver Ersavaş Kavanoz S, Budak S. “YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2020;38(3):487-509.

Dergiye yayımlanmak üzere gönderilecek yazılar Dergi'nin son sayfasında ve Dergi web sistesinde yer alan Yazar Rehberi'ndeki kurallara uygun olmalıdır.


Gizlilik Beyanı

Bu dergi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.