The purpose of this study is to examine the revisit intentions of green hotels
customers by the Extended Theory of Planned Behavior. In this context, green
hotels customers’ revisit intentions are studied by adding service quality to
the Theory of Planned Behavior variables such as attitude, subjective norm,
behavioral beliefs, control beliefs, perceived behavioral control. Data used in
the study is collected from 284 green hotel customers by survey method. Based
on the structural equation modelling results, service quality and subjective
norm positively influence customers’ revisit intention. On the contrary, attitude
and perceived behavioral control do not have an influence on revisit intention.
Bu araştırmanın amacı, Planlanmış Davranış Teorisi modelinin genişletilmiş halini kullanarak yeşil yıldızlı otelleri ziyaret eden otel müşterilerinin bu otelleri tekrar ziyaret etme niyetlerini incelemektir. Bu bağlamda PDT kapsamında ele alınan tutum, subjektif norm, algılanan davranışsal kontrol değişkenlerine hizmet kalitesi değişkeni eklenerek tekrar ziyaret etme niyeti araştırılmaktadır. Araştırmada kullanılacak olan veriler, yeşil yıldızlı otelde konaklayan 284 müşteriye anket uygulanması ile elde edilmiştir. Yapısal eşitlik modellemesi sonuçlarına göre, sübjektif norm ve hizmet kalitesi, tekrar ziyaret etme niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Diğer taraftan, tutum ve algılanan davranışsal kontrol tekrar ziyaret etme niyetini etkilememektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | December 22, 2014 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 33 Issue: 4 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.