Muhasebe-Finans alanındaki son
araştırmalar, işletme performansının, müşteri memnuniyeti, müşteri sadakati,
ürün kalitesi ve pazar payı gibi finansal olmayan ölçümlerle yapılması gerektiğini
savunmaktadır. Giderek artan literatür, finansal olmayan performans
ölçümlerinin mevcut finansal performans ölçümlerine göre uzun dönemli finansal
performansı daha iyi öngördüğünü ileri sürmektedir. Çalışmada, müşteri
memnuniyeti ile aktif karlılığı, piyasa değeri, hisse senedi getirileri ve
anormal getiriler arasındaki ilişki istatistiksel bağlamda test edilmiştir. Bu amacı
gerçekleştirmek üzere, 37 işletmenin 2006-2008 dönemine ait veri seti üzerinde
inceleme yapılmıştır.
Finansal performans finansal olmayan performans ölçümleri müşteri memnuniyeti anormal getiri
Recent research in accounting-finance
advocates nonfinancial measures of company performance, such as customer
satisfaction, customer loyalty, product quality and market share. A growing
literature suggets that nonfinancial performance measures accourding to current
financial performance measures are beter predictors of long-term financial
performance. In this study, relation between customer satisfaction and return
on assets, market value, stock return, abnormal return are statistically tested.
To this end, a data set consisting of 37 firm using, relation between customer
satisfaction and financial performance over the 2006-2008 periods were
investigated.
Financial performance measures nonfinancial performance measures customer satisfaction abnormal return
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2010 |
Submission Date | May 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 28 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.