Bu çalışmada, alıcı ve tedarikçi firmalar arasındaki
ilişki kalitesinin, müşterinin algıladığı değer üzerindeki etkisinin firma
büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik gösterip göstermediği incelenmektedir.
Çalışmada kullanılan veri, toplam 373 küçük, orta ve büyük işletmeden anket
yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan bir dizi regresyon analizi sonuçları,
ilişki kalitesi boyutlarının (güven, bağlılık, tatmin, bilgi paylaşımı ve
iletişim), değer yaratma üzerindeki etkilerinin firma büyüklüklerine göre
farklılaştığını ortaya koymaktadır. Sonuçlara göre, küçük ölçekli firmalarda
yalnızca bağlılık boyutu müşterinin algıladığı değer üzerinde anlamlı bir
etkiye sahiptir. Orta ölçekli firmalarda, küçük firmalardan farklı olarak,
güven ve tatmin de değer yaratan ilişki kalitesi boyutları olarak tespit
edilmiştir. Etkili iletişim sadece büyük ölçekli firmalar için anlamlı bir
değer yaratama unsuru iken, bilgi paylaşımının algılanan değer üzerinde anlamlı
bir etkisi tespit edilmemiştir.
Bu çalışmada, alıcı ve tedarikçi firmalar arasındaki
ilişki kalitesinin, müşterinin algıladığı değer üzerindeki etkisinin firma
büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik gösterip göstermediği incelenmektedir.
Çalışmada kullanılan veri, toplam 373 küçük, orta ve büyük işletmeden anket
yöntemi ile toplanmıştır. Uygulanan bir dizi regresyon analizi sonuçları,
ilişki kalitesi boyutlarının (güven, bağlılık, tatmin, bilgi paylaşımı ve
iletişim), değer yaratma üzerindeki etkilerinin firma büyüklüklerine göre
farklılaştığını ortaya koymaktadır. Sonuçlara göre, küçük ölçekli firmalarda
yalnızca bağlılık boyutu müşterinin algıladığı değer üzerinde anlamlı bir
etkiye sahiptir. Orta ölçekli firmalarda, küçük firmalardan farklı olarak,
güven ve tatmin de değer yaratan ilişki kalitesi boyutları olarak tespit
edilmiştir. Etkili iletişim sadece büyük ölçekli firmalar için anlamlı bir
değer yaratama unsuru iken, bilgi paylaşımının algılanan değer üzerinde anlamlı
bir etkisi tespit edilmemiştir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 1899 |
Submission Date | May 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 28 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.