Bu
çalışmanın amacı, küçük ölçekli işletmelerin rutin satınalma kararlarında gözönünde
bulundurdukları bilgi kaynakları ve diğer bazı dışsal
faktörleri hangi kategorilerde ele aldıklarını ve bunlara ne kadar önem
verdiklerini ampirik olarak araştırmaktır. Bu amaçla, araştırmada 135'i çok
küçük, 141'i küçük işletmelere ait 276 soru kağıdından elde dilen verilerin
analizinde, faktör analizi kullanılmıştır. Dışsal faktörleri hangi
kategorilerde değerlendirdikleri "faktör grupları"na göre; ne kadar gözönünde
bulundurdukları ise, toplam varyans içerisindeki ağırlıklarına göre
belirlenmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre, mikro işletmeler bilgi kaynağı olarak en
fazla yakınların önerisini dikkate alırken, küçük işletmeler ticari birliklerin
yayınlarını ve kataloglarını kullanmaktadırlar. Bunun yanısıra, mikro
işletmeler endüstriyel mal satınalırken sırasıyla, satıcı firmanın saygınlığı,
satıcının bilgisi ve tecrübesi ile ödeme koşullarının uygunluğu faktörlerini
dikkate almaktadırlar. Ancak, küçük işletmelerde bu faktörler, önem sırasına
göre, satıcının bilgisi ve tecrübesi, teknolojik yenilikçiliği ve malın
markasıdır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 31, 2000 |
Submission Date | July 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2000 Volume: 18 Issue: 1 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.