Bu
çalışma, müşteri tatmini konusunda yapılacak çalışmalara katkı sağlamak
amacıyla, müşteri tatmin literatüründen hareketle, tatmin kavramı ve oluşumuna
yönelik kuramsal tartışmaları belirli bir sistematik içinde toplayan, kavramsal
bir incelemeden oluşmaktadır. Çalışmada müşteri tatminini etkileyen emenler
üzerinde durulmaktadır. Konuya ilişkin literatürde farklı kuramlar yer almaktadır.
Bu kuramlar, Beklentilerin Onaylanmaması (expectancy disconfrmation) Kuramı,
Bilişsel (cognitive) Kuram, Bilişsel Uyumsuzluk (Çelişki) (copitive dissonance)
Kuram, Benzeşim (assmilation) Kuramı, Benzeşim- Karşıtlık
(assimilation-conrast) Kuramı, Denkserlik (equity) Kuramı, ' Atfetme
(attribution) Kuramı, Kıyaslama
(Karşılaştırma) Düzeyi (comparison level) Kuramı ve Uyumlaştırma
Düzeyi (adaptation level) Kuramı gibi çok çeşitli isimler ve yaklaşımlar
altında ele alınmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 1999 |
Submission Date | July 17, 2017 |
Published in Issue | Year 1999 Volume: 17 Issue: 2 |
Manuscripts must conform to the requirements indicated on the last page of the Journal - Guide for Authors- and in the web page.
Privacy Statement
Names and e-mail addresses in this Journal Web page will only be used for the specified purposes of the Journal; they will not be opened for any other purpose or use by any other person.