Abstract
Bu çalısmanın amacı, sosyallesme araçlarından ebeveyn ve akranlarla iletisim sıklıgı ile televizyondaki dizi ve eglence programlarını seyretme sıklıgının ergenlerin ürün yerlestirmeye yönelik tutumuna ve yerlestirilen ürünlere yönelik davranıslarına etkisini arastırmaktır. Ayrıca, bu çalısma kapsamında, ergenlerin ürün yerlestirmeye yönelik tutumunun yerlestirilen ürünlere yönelik davranıslara etkisi de incelenmektedir. Bu kapsamda önerilen model Ankara’da ögrenim gören 15-19 yas aralıgındaki lise ögrencilerinde test edilmektedir. Uygulanan dogrusal regresyon analizleri sonucunda ergenlerin ebeveynleri ve akranları ile satın alma konularındaki iletisim sıklıgı ürün yerlestirmeye yönelik tutumu etkilemektedir. Ancak, televizyondaki dizi ve eglence programlarını seyretme sıklıgının ürün yerlestirmeye yönelik tutuma etkisi bulunmamaktadır. Ayrıca, yapılan lojistik regresyon analizine göre, sosyallesme araçlarından ebeveynler ve akranlar ile satın alma konularındaki iletisim sıklıgı, televizyondaki dizi ve eglence programlarını seyretme sıklıgı ve ürün yerlestirmeye yönelik tutum ergenlerin yerlestirilen ürünlere yönelik
davranıslarını etkilememektedir.