Aim: Studies show that
early childhood behaviors and school experiences are closely related to teacher
attitudes and there is a direct relationship between teacher behaviors and
students' positive and negative behaviors. Thus, this
research is a study designed to determine the ways in which pre-school teachers
show their attitudes towards undesired behaviours that can be seen in children,
and what ways their own approaches to dealing with unwanted behaviour.
Materials and Methods: The research is designed according to qualitative research method and
phenomenology model. Phenomenological approach is seen as a very effective
approach to study effective, emotional and often intense human experiences. In
this context, interviews were planned with eight preschool teachers working in
two preschools in Ankara.
Results: In the study; The responses from the teachers were
associated with the main themes of unwanted
behaviour, behaviour background, teacher approaches, teacher needs and suggestions.
Conclusion: As a result of this research, it was observed
that preschool teachers used the words about the most unusual and harmony
problems while describing the undesired behaviour, while they mentioned the
characteristics of the behaviour as being the most continuous and frequently
repeated. The behaviours and destructive behaviours that
teachers often associate with violence at the beginning of the undesired behaviours
they encounter. In addition, teachers think that there are most family dynamics
in the background of unwanted behaviour. In the face of undesirable behaviour,
the first reactions were verbal stimuli.
Amaç: Yapılan araştırmalar erken çocukluk dönemindeki davranışların ve okul yaşantılarının, öğretmen tutumları ile yakından bağlantılı olduğunu ve öğretmen davranışları ile öğrencilerin olumlu ve olumsuz davranışları arasında doğrudan ilişki bulunduğunu göstermektedir. Dolayısıyla bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin, çocuklarda görülebilecek istenmeyen davranışlara bakış açılarını ortaya koyarak konu ile alakalı kendi yaklaşımlarının neler olduğunu ve istenmeyen bir davranışla baş etmede ne tür yollar sergilediklerini belirlemek amacıyla tasarlanmış bir çalışmadır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma nitel araştırma yöntemine ve fenomenoloji modeline göre tasarlanmıştır. Fenomenolojik yaklaşım, etkili, duygusal ve sıklıkla yoğun insan deneyimlerini çalışmak için oldukça etkili bir yaklaşım olarak görülmektedir. Bu bağlamda Ankara ilinde belirlenen iki anaokulunda görev yapmakta olan sekiz okul öncesi öğretmeni ile görüşmeler planlanmıştır.
Bulgular: Araştırmada; öğretmenlerden alınan cevaplar istenmeyen davranış, davranışın arka planı, öğretmen yaklaşımları, öğretmen ihtiyaçları ve önerileri ana temaları ile ilişkilendirilmiştir.
Sonuç: Bu araştırmanın sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin istenmeyen davranışı tanımlarken en çok kural dışı ve uyum sorunları ile ilgili sözcükler kullandığı görülürken, davranışın özelliklerinden bahsederken en çok devamlılığı olması ve sıklıkla tekrarlanıyor olması kriterine değinmişlerdir. Öğretmenlerin sıklıkla karşılaştıkları istenmeyen davranışların başında şiddetle ilişkilendirdikleri davranışlar ve yıkıcı davranışlar gelmektedir. Ayrıca öğretmenler istenmeyen bir davranışın arka planında en çok aile içi dinamiklerin olduğunu düşünürken istenmeyen bir davranış karşısında ilk tepkilerinin sözel uyarılar olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 29, 2019 |
Submission Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |