Bu çalışma, sağlık yönetimi bölümü son sınıf öğrencilerinin, staj
eğitimi konusundaki görüş ve düşüncelerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Çalışma Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi Bölümü
öğrencilerine yapılmıştır. Tanımlayıcı nitelikte nicel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 150 kişiden oluşmakta olup 145 kişiye
ulaşılmıştır. Aydoğan’ın 2002 yılında oluşturduğu anketi, sağlık yönetimi bölümü öğrencilerine
uygulanmıştır. Araştırmada kullanılan anketin
güvenilirliğinin test edilmesi için SPSS
20.0 paket programında %95 güvenilirlik düzeyinde güvenilirlik analizi yapılmış ve Cronbach Alpha değeri 0,942 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılanların % 62,1’i kadın olup %86,2’si devlet kurumunda
staj yapmaktadır. Staj eğitiminde en çok faydalandıkları dersler; sağlık
kurumları yönetimi (%79,3), davranış bilimleri ve iletişim (%77,2), insan
kaynakları yönetimi (%53,1) ve kalite yönetimi (%50,3) olduğunu
belirtmişlerdir. Öğrencilerin en az faydalandıkları dersler ise; üretim yönetim
(%10,3), kamu maliyesi (%7,6) ve yabancı dil (%2,8) derslerinin olduğunu
belirtmişlerdir. Araştırmanın sonuçlarına baktığımızda sağlık yönetimi öğrencilerinin
genel itibarı ile verimli bir staj geçirmediklerini ve iyi bir staj eğitiminin
ilerdeki yaşamlarına katkısının olacağını, kendilerine güven duyacaklarını,
edinilen çevrenin mezuniyet sonrası faydalı olacağını ve iş yaşamındaki
başarının arttıracağını belirtmişlerdir. Araştırmada okulda verilen birçok
dersin stajda öğretilenler arasında bağlantı kurmalarının zor olduklarını ve
teorik derslerin bir kaçı dışında pek fayda sağlamadığını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler
International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi
e-ISSN 2148-3175