Amaç: Bu çalışmada, Sağlık Bilimleri’nde okuyan öğrencilerin etik değerlerini değerlendirmeye yönelik bir araç geliştirilmesi hedeflenmiştir.
Gereç ve Yöntem: Metodolojik tipte olan çalışmanın örneklemini, İstanbul'da lisans düzeyinde eğitim veren bir vakıf üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesinin 3. ve 4. sınıflarında okuyan 726 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri Kasım-Nisan 2022 tarihleri arasında taslak ölçek ve bilgi formu ile toplanmıştır. Ölçeğin geçerliğini saptamak amacıyla açımlayıcı faktör analizi, doğruluğunu belirlemek için ise doğrulayıcı faktör analiz testleri yapılmıştır. Çalışmanın güvenirliğinin test edilmesinde Cronbach Alpha ve Pearson Korelasyon testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Sağlık Bilimlerinde okuyan öğrencilerin etik değerleri ölçeği 27 madde; Sorumluluk Bilinci, Adil Olma ve Saygı olmak üzere, toplam üç faktörden oluşmuştur. Ölçeğin yapı geçerliliği doğrulanmış, doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarıyla ölçek, yeterli bir model uyumu içinde olduğunu göstermiştir. Güvenirlik bağlamında ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlik hesaplanmış ve tüm faktörlerin Cronbach Alpha düzeyi 0.89'dan büyük bulunmuştur.
Sonuç: Bu çalışma kapsamında Sağlık Bilimlerinde okuyan öğrencilerin etik değerlerini değerlendirmek amacıyla geliştirilen ölçek, geçerli ve güvenilirdir.
Sağlık bilimleri öğrenci etik değer ölçek geçerlik güvenilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Dergimizin Tarandığı İndeksler