Tüketicinin taleplerinin giderilmesi için
yapılandırılan yeni medya teknolojilerinin pazarlama alanında da sıklıkla
kullanıldığı gözlenmekte ve tüketiciye hızlı, kolay ulaşılabilme adına
firmaların pazarlama stratejilerinin değişerek, mobil pazarlamaya kaydığını
göstermektedir. Tüketicinin alışveriş tercihlerine bakıldığında demografik, yaş
ve meslek bağlamında değişkenlik gösterdiği görülmektedir. Günümüz teknolojilerinin
ışığında akıllı mobil telefonlar hayatımızı kolaylaştırmakta ve yaşamımızın
vazgeçilmez bir öğesi olmaktadır. Bu bağlamda, tüketicilere mobil mesaj yoluyla
ulaşılması maliyet düşüklüğü ve etkili olması nedeniyle tercih edilmektedir. Mobil
pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama, bireyin ağ-konum
bilgileri doğrultusunda tüketiciye “sen
neredeysen ben ordayım” algısını yerleştirdiği ve tüketicinin tüketim
alışkanlıklarını değiştiren pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.
Çalışma, mobil pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama
bağlamında tüketicilerin konum tabanlı pazarlama mesajlara yönelik tutum ve
davranışlarının ölçülmesine yöneliktir.
Journal Section | Research Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Submission Date | August 1, 2017 |
Acceptance Date | September 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 1 |