Research Article
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLERİN DİJİTALLEŞMESİ BAĞLAMINDA KONUM TABANLI PAZARLAMA

Year 2018, Volume: 10 Issue: 1, 113 - 123, 01.01.2018
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2018.1/37.113-123

Abstract














Tüketicinin taleplerinin giderilmesi için
yapılandırılan yeni medya teknolojilerinin pazarlama alanında da sıklıkla
kullanıldığı gözlenmekte ve tüketiciye hızlı, kolay ulaşılabilme adına
firmaların pazarlama stratejilerinin değişerek, mobil pazarlamaya kaydığını
göstermektedir. Tüketicinin alışveriş tercihlerine bakıldığında demografik, yaş
ve meslek bağlamında değişkenlik gösterdiği görülmektedir. Günümüz teknolojilerinin
ışığında akıllı mobil telefonlar hayatımızı kolaylaştırmakta ve yaşamımızın
vazgeçilmez bir öğesi olmaktadır. Bu bağlamda, tüketicilere mobil mesaj yoluyla
ulaşılması maliyet düşüklüğü ve etkili olması nedeniyle tercih edilmektedir. Mobil
pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama, bireyin ağ-konum
bilgileri doğrultusunda tüketiciye “sen
neredeysen ben ordayım
” algısını yerleştirdiği ve tüketicinin tüketim
alışkanlıklarını değiştiren pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkmaktadır.
Çalışma, mobil pazarlama kanallarından biri olan konum tabanlı pazarlama
bağlamında tüketicilerin konum tabanlı pazarlama mesajlara yönelik tutum ve
davranışlarının ölçülmesine yöneliktir.








References

  • Ahmad Jaradat, N. A. (2015). Issues in Location Based Marketing: A Review of Literature. International Journal of Scientific and Research Publications,1.
  • Arslan, İ., & Arslan, P. (2012). SoLoMo Sosyal Lokal Mobil Mobil Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Ayla, O., & Aydemir, O. (2015). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Baran, A. (2017, Nisan Pazartesi ). http://www.pazarlamasyon.com. Pazarlamasyon: http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/pazarlamanin- gelecegi-lokasyon-bazli-kampanyalar-mi/ adresinden alındı dijitalajanslar. (2017, Mayıs Cuma). www.dijitalajanlar.com. www.dijitalajanlar.com: www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya- kullanici-istatistikleri-2017 adresinden alındı
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi . İstanbul: Nobel Basımevi.
  • Ergezer. (2017, Nisan Pazar). ergezer.net. http://ergezer.net: http://ergezer.net/konum-tabanli-pazarlama.html adresinden alındı
  • Girish, D. (2017, Mayıs Cumartesi). beaconstac. beaconstac: https://blog.beaconstac.com/2016/04/4-brands-that-are-winning-at-location- based-marketing-and-how/ adresinden alındı
  • Gray, J. (2004). Location Based Services. United States of America: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Hacıefendioğlu, Y. (2017, Nisan Salı). http://blog.yigith.com. http://blog.yigith.com: http://blog.yigith.com adresinden alındı
  • Hopkins, J., & Turner, J. (2013). Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey Araçlar,Stratejiler, Deneyimler. İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım.
  • Kuş, Ö. A. (2016, Ağustos). Bir Pazarlama Aracı Olarak Mobil Pazarlama: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Mobil Pazarlamaya Bakış Açısı. Yüksek Lisans Tezi, 82-83. İstanbul.
  • mobiluygulama. (2017, Mart Çarşamba). http://www.mobiluygulama.com.tr/konum-tabanli-mobil-reklamcilik adresinden alındı
  • www.turkishtimedergi.com. (2017, Nisan Pazar). http://www.turkishtimedergi.com/genel/lokasyon-bazli-mobil-pazarlama- yuzde-91-buyuyecek/. adresinden alındı
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Der Kitabevi.
  • Yengin, D. (2017). İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları. İstanbul: Der Kitabevi.
  • yeniliklerinyayilmasidersnotlari. (2017, Nisan Pazar). https://yeniliklerinyayilmasidersnotlari.wordpress.com/: adresinden alındı.
Year 2018, Volume: 10 Issue: 1, 113 - 123, 01.01.2018
https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2018.1/37.113-123

Abstract

References

  • Ahmad Jaradat, N. A. (2015). Issues in Location Based Marketing: A Review of Literature. International Journal of Scientific and Research Publications,1.
  • Arslan, İ., & Arslan, P. (2012). SoLoMo Sosyal Lokal Mobil Mobil Pazarlama. İstanbul: Papatya Yayıncılık Eğitim.
  • Ayla, O., & Aydemir, O. (2015). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Baran, A. (2017, Nisan Pazartesi ). http://www.pazarlamasyon.com. Pazarlamasyon: http://www.pazarlamasyon.com/sosyal-medya-pazarlama/pazarlamanin- gelecegi-lokasyon-bazli-kampanyalar-mi/ adresinden alındı dijitalajanslar. (2017, Mayıs Cuma). www.dijitalajanlar.com. www.dijitalajanlar.com: www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya- kullanici-istatistikleri-2017 adresinden alındı
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İletişimi . İstanbul: Nobel Basımevi.
  • Ergezer. (2017, Nisan Pazar). ergezer.net. http://ergezer.net: http://ergezer.net/konum-tabanli-pazarlama.html adresinden alındı
  • Girish, D. (2017, Mayıs Cumartesi). beaconstac. beaconstac: https://blog.beaconstac.com/2016/04/4-brands-that-are-winning-at-location- based-marketing-and-how/ adresinden alındı
  • Gray, J. (2004). Location Based Services. United States of America: Morgan Kaufmann Publishers.
  • Güngör, N. (2013). İletişim Kuramlar Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Hacıefendioğlu, Y. (2017, Nisan Salı). http://blog.yigith.com. http://blog.yigith.com: http://blog.yigith.com adresinden alındı
  • Hopkins, J., & Turner, J. (2013). Mobil Pazarlama Hakkında Her Şey Araçlar,Stratejiler, Deneyimler. İstanbul: Optimist Yayım Dağıtım.
  • Kuş, Ö. A. (2016, Ağustos). Bir Pazarlama Aracı Olarak Mobil Pazarlama: İstanbul İli Kapsamında Y Kuşağının Mobil Pazarlamaya Bakış Açısı. Yüksek Lisans Tezi, 82-83. İstanbul.
  • mobiluygulama. (2017, Mart Çarşamba). http://www.mobiluygulama.com.tr/konum-tabanli-mobil-reklamcilik adresinden alındı
  • www.turkishtimedergi.com. (2017, Nisan Pazar). http://www.turkishtimedergi.com/genel/lokasyon-bazli-mobil-pazarlama- yuzde-91-buyuyecek/. adresinden alındı
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). Spss Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yengin, D. (2014). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Der Kitabevi.
  • Yengin, D. (2017). İletişim Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri ve Uygulamaları. İstanbul: Der Kitabevi.
  • yeniliklerinyayilmasidersnotlari. (2017, Nisan Pazar). https://yeniliklerinyayilmasidersnotlari.wordpress.com/: adresinden alındı.
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Research Article
Authors

Elif Tuba Tezcan This is me 0000-0002-0641-4648

Deniz Yengin 0000-0002-6846-0770

Publication Date January 1, 2018
Submission Date August 1, 2017
Acceptance Date September 10, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Tezcan, E. T., & Yengin, D. (2018). HALKLA İLİŞKİLERİN DİJİTALLEŞMESİ BAĞLAMINDA KONUM TABANLI PAZARLAMA. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 10(1), 113-123. https://doi.org/10.17932/IAU.IAUD.m.13091352.2018.1/37.113-123

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc-300x105-1.png