Yeni iletişim teknolojileriyle ortaya çıkan sosyal medya, bireylerin her geçen
gün daha fazla bağlandığı bir ortam olması sebebiyle kurumların da dikkatini
çekmektedir. Kuruluşlar, geleneksel iletişim araçların yanı sıra sosyal ağları da
kullanmaya başlamışlardır. Özellikle kriz durumlarında sosyal medya vasıtası
ile hedef kitleleri ile daha hızlı ve daha az maliyetli bir iletişim kurmaya
yönelmektedirler. Bununla birlikte sosyal medyayı etkin kullanmak suretiyle
imajlarını korumayı ve düzeltmeyi amaçlamaktadırlar. Kriz yönetimi beklenmedik
bir anda ortaya çıkan, kurumun rutin faaliyetlerini ters yönde etkileyen ve
kötü sonuçlar doğuran, kurumun imajının, hedef kitleleriyle iletişiminin zarar
görmemesi için yapılan bilinçli ve programlı kurumsal iletişim çalışmalarıdır.
Günümüzde kriz yönetimini, sosyal medyadan bağımsız düşünmemek
gerekmektedir. Literatürde önceki çalışmalar kuruluşların kriz durumlarında
takipçilerine ya da halka nasıl tepkide bulunduklarını incelemeye yöneliktir.
Bu çalışma, bir spor krizi durumunda taraftarların kurumu/kulübü destekleyici
rollerini araştırmayı amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 23 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)