Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA KRİZ İLETİŞİMİ: FUTBOL TARAFTARLIĞI PERSPEKTİFİ

Yıl 2020, Cilt: 12 Sayı: 1, 71 - 82, 01.01.2020

Öz

Yeni iletişim teknolojileriyle ortaya çıkan sosyal medya, bireylerin her geçen
gün daha fazla bağlandığı bir ortam olması sebebiyle kurumların da dikkatini
çekmektedir. Kuruluşlar, geleneksel iletişim araçların yanı sıra sosyal ağları da
kullanmaya başlamışlardır. Özellikle kriz durumlarında sosyal medya vasıtası
ile hedef kitleleri ile daha hızlı ve daha az maliyetli bir iletişim kurmaya
yönelmektedirler. Bununla birlikte sosyal medyayı etkin kullanmak suretiyle
imajlarını korumayı ve düzeltmeyi amaçlamaktadırlar. Kriz yönetimi beklenmedik
bir anda ortaya çıkan, kurumun rutin faaliyetlerini ters yönde etkileyen ve
kötü sonuçlar doğuran, kurumun imajının, hedef kitleleriyle iletişiminin zarar
görmemesi için yapılan bilinçli ve programlı kurumsal iletişim çalışmalarıdır.
Günümüzde kriz yönetimini, sosyal medyadan bağımsız düşünmemek
gerekmektedir. Literatürde önceki çalışmalar kuruluşların kriz durumlarında
takipçilerine ya da halka nasıl tepkide bulunduklarını incelemeye yöneliktir.
Bu çalışma, bir spor krizi durumunda taraftarların kurumu/kulübü destekleyici
rollerini araştırmayı amaçlamaktadır.

Kaynakça

  • Barnes, N. G. (2010), “How Do The Most Successful Companies Use Social Media?”, Marketing Research, https://docplayer.net/17149894-How-do-the-mostsuccessful- companies-use-social-media-by-nora-ganim-barnes.html [01/08/2019] Coombs, W. T. (2012), Ongoing crisis communication: Planning, managing, and responding (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Kuşay, Y. (2005), Kriz İletişiminde İnternetin Etkisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Palen, L., Vieweg, S., Sutton, J., Liu, S.B. and Hughes, A. (2007), “Crisis Informatics: Studying Crisis in a Networked World”, Third International Conference on e-Social Science, Ann Arbor, MI, October, http://ess.si.umich.edu/papers/paper172.pdf [01/08/2019] Stephens, K. K., Malone, P. C. (2009), “If the organizations won’t give us information: The use of multiple new media for crisis technical translation and dialogue”, Journal of Public Relations Research, 21(2), 229–239. Scherp, A., Schwagereit, F., Ireson, N., Lanfranchi, V., Papadopoulos, S., Kritikos, A., Kopatsiaris, Y. and Smrs, P. (2009), “Leveraging Web 2.0 Communities in Professional Organizations”, W3C Workshop on the Future of Social Networking, Barcelona, Spain, h t t p : / / w w w . w 3 . o r g / 2 0 0 8 / 0 9 / m s n w s / p a p e r s / S c h e r p E t A l - LeveragingWeb2Communities.pdf [01/04/2019] Paksoy A. Ç. (1997), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, Rota Yayınları, İstanbul. Reid J. L. (2000), Crisis Management, John Wiley&Sons, Inc., New York. Schonfeld D.J., Lichtenstein R., Pruett M. K., Linehan D. S., (2002), “How to Prapare for and Respond to a Crisis”, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, 24(4). Taylor, M., Perry, D. C. (2005), “Diffusion of traditional and new media tactics in crisis communication”, Public Relations Review, 31(2), 209–217. Tüz, M.V. (1996), Kriz Döneminde İşletme Yönetimi, Bursa: Ekin Kitabevi.
Yıl 2020, Cilt: 12 Sayı: 1, 71 - 82, 01.01.2020

Öz

Kaynakça

  • Barnes, N. G. (2010), “How Do The Most Successful Companies Use Social Media?”, Marketing Research, https://docplayer.net/17149894-How-do-the-mostsuccessful- companies-use-social-media-by-nora-ganim-barnes.html [01/08/2019] Coombs, W. T. (2012), Ongoing crisis communication: Planning, managing, and responding (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage. Kuşay, Y. (2005), Kriz İletişiminde İnternetin Etkisi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul. Palen, L., Vieweg, S., Sutton, J., Liu, S.B. and Hughes, A. (2007), “Crisis Informatics: Studying Crisis in a Networked World”, Third International Conference on e-Social Science, Ann Arbor, MI, October, http://ess.si.umich.edu/papers/paper172.pdf [01/08/2019] Stephens, K. K., Malone, P. C. (2009), “If the organizations won’t give us information: The use of multiple new media for crisis technical translation and dialogue”, Journal of Public Relations Research, 21(2), 229–239. Scherp, A., Schwagereit, F., Ireson, N., Lanfranchi, V., Papadopoulos, S., Kritikos, A., Kopatsiaris, Y. and Smrs, P. (2009), “Leveraging Web 2.0 Communities in Professional Organizations”, W3C Workshop on the Future of Social Networking, Barcelona, Spain, h t t p : / / w w w . w 3 . o r g / 2 0 0 8 / 0 9 / m s n w s / p a p e r s / S c h e r p E t A l - LeveragingWeb2Communities.pdf [01/04/2019] Paksoy A. Ç. (1997), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, Rota Yayınları, İstanbul. Reid J. L. (2000), Crisis Management, John Wiley&Sons, Inc., New York. Schonfeld D.J., Lichtenstein R., Pruett M. K., Linehan D. S., (2002), “How to Prapare for and Respond to a Crisis”, Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria, 24(4). Taylor, M., Perry, D. C. (2005), “Diffusion of traditional and new media tactics in crisis communication”, Public Relations Review, 31(2), 209–217. Tüz, M.V. (1996), Kriz Döneminde İşletme Yönetimi, Bursa: Ekin Kitabevi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tolga Kara 0000-0001-9107-4248

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2020
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2019
Kabul Tarihi 23 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, T. (2020). SOSYAL MEDYADA KRİZ İLETİŞİMİ: FUTBOL TARAFTARLIĞI PERSPEKTİFİ. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 12(1), 71-82.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)

by-nc.png