Gelişen ve sürekli büyüyen teknoloji ile birlikte insan yaşamının hemen her evresinde teknolojinin kaçınılmaz etkisi hissedilmektedir. İnsanların iletişim kurması, eğlenmesi, öğrenmesi, bilgiyi edinmesi ve paylaşması günümüzde sıklıkla teknolojik materyaller ve araçlar yardımıyla yapılabilmektedir. Teknolojinin gelişimine bağlı olarak karşımıza çıkan yeni medya araçları işletmelere ve kişilere birçok konuda destek olabilmektedir. Günümüzde yeni medya araçları, kişilerin portföylerine yazabilecekleri önemli bir değer haline gelmiştir. Sektörde sürdürülebilir bir kalkınma stratejisi uygulayan ve inovasyon odaklı işletmelerin, teknolojiyi sürekli olarak takip ettikleri ve teknolojiyi uygulama planlarına dahil ettikleri tahmin edilebilir bir durumdur. Son zamanlarda teknolojinin getirisi olan yeni medya araçlarını etkin kullanabilmek, inovasyon ve teknoloji odaklı işletmelerin personel seçimlerinde artı bir değer olarak görülmektedir. Bu çalışmada yeni medyanın kavramsal olarak değerlendirilmesinin yanında, sektörde nitelikli işgücü ihtiyacını karşılayabilme adına yeni medya eğitiminin verilmesinin önemi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Gelecek teknolojisi düşünüldüğü takdirde; ülkelerin, kalkınma sürecinde eğitim politikalarına büyük bir önem vereceği düşünülmektedir. Nitekim eğitim, gelişim ve kalkınma birbirini etkileyen unsurlar olarak görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Compilation |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2021 |
Submission Date | July 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)