İletişim ve bilişim araştırmalarında astroturf, çeşitli kişi ve grupların fikir ve kararlarını etkilemek için yapay bir halk desteği oluşturmak anlamına gelmektedir. Kavram adını, İngilizce taban hareketi anlamına gelen “grassroot” kelimesine gönderme yapacak şekilde bir yapay çim üreticisi olan AstroTurf markasından almaktadır. Bu araştırmada da Türkiye’de faaliyet gösteren 5 büyük siyasi partinin genel başkanlarına yönelik Twitter’da paylaşılmış olan mesajlar arasında astroturf faaliyetler olup olmadığı araştırılmıştır. Bu amaçla Twitter’da parti liderleri mention’lanarak paylaşılmış toplam 226,420 tweet incelenmiştir. Yapılan çalışma neticesinde incelenen tweetlerin %62’sinin astroturf faaliyetlerle ilişkili olabileceği sonucuna varılmıştır. Bu anlamda hem iktidar hem de muhalefet partilerinin astroturf faaliyetlerden etkilendiği araştırmaya yansımıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2022 |
Submission Date | January 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)