Küresel ve yerel markaların, son yıllarda marka aktivizmini giderek daha fazla benimsediği görülmektedir. Marka aktivizminde, markalar yalnızca sosyal, politik veya çevresel konularda tavır almaz, aynı zamanda bu sorunları çözmek için harekete geçer. Uygulamanın popülaritesine rağmen, aktivist markaların stratejilerinin nasıl farklılaştığı da dahil olmak üzere marka aktivizmi stratejilerinin dinamikleri hakkında araştırılacak pek çok başlık bulunmaktadır. Türkiye'deki marka aktivizmi literatürü göz önüne alındığında, aktivizm üzerine yapılan araştırmaların çoğu, markaların marka aktivizmi kullanımındaki nüansları çok az dikkate alarak homojen bir kategori olarak incelemektedir. Marka aktivizm stratejilerinin çeşitliliği ise literatürde nadiren tartışılmaktadır.
Bu nedenle, aktivizm stratejilerinin özelliklerini incelemek amacıyla literatürde bulunan aktivizm tipolojileri analiz edilmiş ve tartışılmıştır. Çalışmada aynı zamanda marka aktivizmini ve amaç odaklı pazarlama yaklaşımını diğer pazarlama yaklaşımlarından ayıran tanımlayıcı unsurlar irdelenmiştir. Çalışmanın temel amacı akademisyenlere ve pazarlama profesyonellerine aktivist markaların nasıl kavramsallaştırılacağı ve kategorize edileceği konusunda rehberlik sunmak ve aktivist ekosistemlerinin haritasını çıkarmak için bir başlangıç noktası sağlamaktadır. Çalışma aynı zamanda marka aktivizmine dair kültürel boyut ve mesaj stratejileri olmak üzere araştırılmamış konu başlıkları olduğunu da ortaya koymaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2023 |
Submission Date | November 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)