Amaç: Bu çalışmanın amacı sağlık
hizmetleri bölümlerinde eğitimlerini sürdüren öğrencilerde eleştirel düşünme ve
akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Betimsel tasarımda yapılan bu çalışmanın verileri; çalışmaya
katılan öğrencilerin sosyo demografik özelliklerini belirlemeye yönelik, konuya
dair literatürler taranarak oluşturulmuş anket formu ve California Eleştirel
Düşünme Eğilimi Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bu araştırma için Cumhuriyet
Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (SHMYO) Müdürlüğünden Sayı:753 Tarih: 05.11.2017 kurum izni
alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya
katılan toplam 258 öğrencinin %52.7’sini (n=136) kız öğrenciler oluştururken,
%47.3’unu (n=122) erkek öğrenciler oluşturmuş ve öğrencilerin yaş ortalaması
21.48± 2.04 olarak
belirlenmiştir. Eleştirel düşünme eğilimlerinin değerlendirildiği ölçek
puanlamasında toplam ölçek puanı 239.66±27.36 olarak belirlenmiştir. Alt ölçek
boyutunda değerlendirildiklerinde Meraklılık alt ölçek puan ortalaması 43.26
±7.55 olarak belirlenip en yüksek puanı oluşturmuştur. Bunu daha sonra Açık
fikirlilik alt boyutu 42.16 ±7.72 puan ortalamasıyla takip ederken, en
düşük puanı alan eleştirel düşünme boyutu Sistematiklik alt boyutu (34.38±7.53)
olmuştur. Araştırmamızda bazı özelliklerin (cinsiyet, anne eğitimi, yurtta
kalma) eleştirel düşünme üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Ayrıca, eleştirel
düşünme ve akademik başarı arasında anlamlı ilişki elde edilmiş, akademik
başarı puanı arttıkça eleştirel düşünme
puanının da yükseldiği belirlenmiştir. Sonuç: Sonuç olarak Cumhuriyet
Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri
düşük bulunmuş, elde edilen veriler ışığında bazı sosyo demografik özelliklerin
eleştirel düşünme üzerinde etkili
oldukları bulunmuştur. Öğrencilerin aile destekleri, ebeveyn eğitim düzeyleri
arttıkça eleştirel düşünmeleri eğilimlerinin artacağı, böylece öğrencilerin
akademik başarılarını olumlu olarak etkileyeceği görüşü belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.