Günümüzde çalışanlar bilgi ve beceri birikimlerini devamlı şekilde
ilerletebilecekleri, çalışma saatlerini ve koşullarını kendilerinin
belirleyebileceği, özel yaşamlarının dikkate alındığı, hayatlarını anlamlı hale
getiren, kendilerini mutlu edecek işlerde çalışmayı tercih etmektedirler.
Dolayısıyla kariyer başarısının anlam değiştirdiği ve bireyin çalıştığı
örgütten memnun kalmasını değil, kariyerinin tüm alanına yayılmış etkilerinden
memnun olması gerektirdiği anlamını taşımaktadır. Böyle bir başarı yönelimi ise
örgüt uygulamalarını aşan ve bireyin kendisine ait ortaya koyduğu başarı
kriterlerine yönelen bir kariyer planlamayı gerektirmektedir. Bireysel kariyer
planlamada demografik faktörler, ekonomik ve sosyal faktörler, devletin
belirlediği yasalar, ülkenin içinde bulunduğu sosyal ve politik faktörler gibi
etkenler temel belirleyicileri konumundadır. Bu çalışmanın amacı Pamukkale
Üniversitesi’nde göreve yeni başlayan öğretim elemanlarının kariyer
planlamalarına etki eden faktörlerin neler olduğunu ve bu faktörlerin ne
derecede etkilediğini ortaya koymaktır.
Today, employees prefer to work in jobs that can keep their knowledge
and skills constantly, work hours and conditions can be determined by them,
their special lives are taken into consideration, their lives are meaningful
and they will make them happy. Therefore, it means that the meaning of career
success has changed and that the individual should not be satisfied in the
organization, but rather be satisfied with the effects of his entire career.
Such a success orientation requires a career planning that transcends
organizational practices and leads to the success criteria of the individual.
Factors such as demographic factors, economic and social factors, legislation
determined by the state, social and political factors in the country are the
main determinants in individual career planning. The aim of this study is to
reveal what the factors that affect the career planning of the instructors who
are new to Pamukkale University and what effect these factors are.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.